اگر آمریکا به ایران حمله کند، مردم می‌جنگند؟

۲۵ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۳:۲۸ کد : ۱۹۸۵۵۷۹ سرخط اخبار

تقی آزادارمکی، استاد جامعه‌شناسی، گفت: ترامپ به ‌خوبی می‌داند مردم با هر کنش آمریکا احتمالاً پشت نظام سیاسی جمع ‌می‌شوند، که این کار را برای آمریکا سخت می‌کند. اگر پنج سال پیش بود، برخی از مردم می‌گفتند آمریکا بیاید تمام کند و برود وعده‌ای هم خم به ابرو نمی‌آوردند. اما امروز بیشتر مردم می‌گویند اگر آمریکا حمله کند، با آمریکایی‌ها می‌جنگیم. نظام مجبور است مشکلات داخلی را به نوعی حل کند. اگر دقت کنید، می‌بینید وزیر آموزش‌وپرورش، وزیر بهداشت، وزیر رفاه و... همچنین شهرداران و مسئولانی که جلو هستند و بیشتر به چشم می‌آیند، چند بار عوض شدند. همه این تغییرات نشان‌دهنده عزم حاکمیت برای برطرف کردن نارضایتی‌ها و تبدیل آن به رضایت‌مندی‌های اجتماعی است./اعتماد آنلاین

کلید واژه ها: جنگ با ایران ایران و امریکا


( ۹ )

نظر شما :

ناشناس ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | ۰۰:۵۳
بیشتر مردم را چطور حساب کردید؟! بیشتر مردم دقیقاً چند نفر هستند؟!! اصلاً چه زمانی نظرسنجی کرده اید که در مورد نظر بیشتر مردم، به این صراحت و راحتی صحبت می کنید؟!
شهروند ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۰:۳۸
بس کنین بابا مردم امروز مردم چهل سال قبل یا حتی چهار سال قبل نیستن از هر 10 نفر که میپرسی 9 نفر معتقدن این تغییرات نمایشیه برای اینکه روز انتخابات مردم قهر نباشن. و البته مثل همیشه فقط نمایشه. با هیچ هیاهویی هم این وضع را نمیتوان جمع کرد.