واکنش سعودی به توقیف نفتکش انگلیسی در تنگه هرمز

۳۱ تیر ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۱ کد : ۱۹۸۵۰۶۱ سرخط اخبار

وزیر مشاور سعودی در امور خارجه به توقیف نفتکش متخلف انگلیسی از سوی ایران در آب‌های خلیج‌فارس واکنش نشان داد و از متجاوزان انگلیسی حمایت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «عادل الجبیر» وزیر دولت سعودی در امور خارجه در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: «هرگونه حمله به آزادی دریانوردی بین‌المللی نقض قوانین بین‌المللی تلقی می‌شود.»

الجبیر مدعی شد: «ایران ایران باید درک کند که اقداماتش و نقض کردن قوانین بین‌المللی، از جمله توقیف کشتی‌ انگلیسی کاملا غیرقابل پذیرش است.»

وی در ادامه از جامعه جهانی خواست اقداماتی را برای جلوگیری از چنین رفتاری انجام دهد.

یش از این روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که عصر روز جمعه، 28 تیر، یک فروند نفتکش  انگلیسی با نام  stena impero هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

روز پنجشنبه 13 تیر در پی توقیف یک فروند نفتکش ایرانی در تنگه جبل‌الطارق توسط نیروی دریایی انگلیس،‌ وزارت امور خارجه ایران سفیر انگلیس در تهران را احضار کرد.

رئیس اداره سوم غرب اروپا وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در جریان احضار سفیر انگلستان به وزارت امور خارجه در اعتراض به توقیف نفتکش ایرانی در تنگه جبل الطارق، تأکید کرد این اقدام معادل «راهزنی دریایی» است.


( ۵ )

نظر شما :