ترس مقامات صهیونیست از قدرت موشکی و توان دریایی ایران

۳۰ تیر ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۵ کد : ۱۹۸۵۰۳۵ سرخط اخبار

روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت که رژیم صهیونیستی پس از توقف نفتکش انگلیسی توسط ایران تدابیر جدیدی برای حفاظت از کشتی‌های تجاری و نظامی خود اتخاذ می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از العربی الجدید، روزنامه صهیونیستی هاآرتص امروز(یکشنبه) با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی گام های جدیدی برای مقابله با این نوع تهدیدات اتخاذ کرده است نوشت: اخیرا یک هیات امنیتی اسرائیلی نشستی برگزار کرده و تاکید کرده است که ایران به یک بازیگر مهم در آب‌های منطقه‌ای و بین‌المللی چه در سطح  منطقه خلیج(فارس) و چه در سطح خاورمیانه تبدیل شده است.

در این نشست که جزئیات زیادی در رابطه با آن منتشر نشده است، احتمال اینکه ایران خطری برای کشتی های رژیم صهیونیستی در گذرگاه های دریای سرخ ایجاد کند، مورد بررسی قرار گرفت.

رژیم صهیونیستی در سایه تشدید تنش در خلیج فارس عایق هایی در بندر نظامی شهر "ایلات" ایجاد کرده است تا کشتی‌ها و قایق‌های غیرنظامی وارد این منطقه نشوند.

این تیم امنیتی گفته است که امکان انجام عملیات علیه اهداف اسرائیلی به وسیله قایق های تندرو باید جدی گرفته شود، هرچند ایران درحال حاضر خواهان درگیری دریایی با اسرائیل نیست.

این روزنامه صهیونیستی همچنین می‌نویسد که ایران اگر قصد دارد عملیاتی علیه اسرائیل انجام دهد با استفاده از هم پیمانان خود یعنی انصارالله یمن و حزب الله لبنان این کار را انجام خواهد داد زیرا سلاح پیشرفته در اختیار دارند و می توانند کشتی های اسرائلی را از مسافت 300 کیلومتری هدف قرار دهند و این مساله باعث می شود که آب های اسرائیل در  تیررس آن‌چه موشک های ایرانی موجود در لبنان، یمن و سوریه خوانده شده قرار گیرد.

در این گزارش همچنین آمده است که بررسی‌ها و تحقیقات رژیم صهیونیستی نشان می دهد که ایران در سال های اخیر موشک های دور برد با دقت هدف گیری بالا با استفاده از سیستم جی پی اس ساخته است.

به گزارش ایسنا،  این تدابیر رژیم صهیونیستی درحالی اتخاذ می شود که روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای اعلام کرد که عصر روزجمعه ۲۸ تیر  یک فروند نفتکش  انگلیسی با نام" "stena impero" هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.
این اطلاعیه می افزاید : نفت‌کش مذکور پس از توقیف به ساحل هدایت و برای سیر مراحل قانونی و بررسی های لازم تحویل سازمان بنادر و دریانوردی شد.

انتهای پیام


( ۶ )

نظر شما :