رسوایی رسانه‌ای، پروژه پروپاگاندای ضدایرانی آمریکا را تعطیل کرد

۲۰ تیر ۱۳۹۸ | ۱۴:۵۱ کد : ۱۹۸۴۷۹۶ سرخط اخبار

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اوایل سال جاری میلادی، گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه وزارت خارجه آمریکا از پول مالیات‌دهندگان آمریکایی برای راه‌اندازی یک پروژه جنگ روانی علیه ایران تحت عنوان «Iranian Disinformation Project» سوء استفاده می‌کرده است.

بنا بر برخی گزارش‌ها، هدف اصلی این پروژه، تخریب و توهین به فعالان مخالف تحریم و منتقدان سیاست‌های دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران بود. این پروژه رسانه‌ای همچنین به طور گسترده خبرنگاران منتقد سیاست‌های ترامپ در قبال ایران را با تهمت و توهین هدف قرار می‌داده است.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، بعد از آنکه برخی از توییت‌های این کمپین، فعالان حقوق بشری، خبرنگاران و روزنامه‌نگاران را که بسیاری از آنها شهروندان آمریکایی بودند، هدف قرار داد و خشم آنها را برانگیخت، وزارت خارجه آمریکا مجبور شد تأمین بودجه این کمپین ضدایرانی را به حالت تعلیق درآورد.

بر اساس این گزارش، «لی گابریل» مدیر اجرایی مرکز تعامل جهانی وزارت خارجه آمریکا این هفته در نشستی در کمیته تخصیص بودجه مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرده است که بودجه این پروژه متوقف شده است.

تابستان سال گذشته، خبرگزاری «رویترز» گزارش کرد که دولت ترامپ، کمپین ضد ایرانی مختص خود با هدف تلاش برای تضعیف حاکمیت ایران را آغاز کرده است ولی مشخص نیست آیا این کمپین با کمپین وزارت خارجه آمریکا مرتبط است یا خیر.

دولت آمریکا در مورد هویت گردانندگان پروژه شکست‌خورده Iranian Disinformation Project صحبتی نکرده است، اما انتشار مداوم مطالب این پروژه در سایت‌های وابسته به لابی صهیونیستی «بنیاد دفاع از دموکراسی‌‌ها» (اف‌دی‌دی) و تعاملات مداوم اعضای این لابی با این پروژه در شبکه‌های اجتماعی، این گمانه را تقویت کرده است که این پروژه بخشی از برنامه رسانه‌ای تحت رهبری اف‌دی‌دی بوده باشد.

«مارک دوبوویتز» مدیر این لابی صهیونیستی که بسیاری او را از چهره‌های اثرگذار بر سیاست دولت ترامپ در قبال ایران می‌دانند، در راهبرد چندلایه‌ای که برای فشار به ایران پیشنهاد کرده، بر لزوم جنگ رسانه‌ای و اطلاعاتی با ایران تأکید دارد. انتشار هدفمند شایعه و اطلاعات غلط یا تحریف‌شده، از جمله اجزاء این طرح است.

انتهای پیام/ق


( ۳ )

نظر شما :