واکنش ظریف به ادعای توقیف نفتکش انگلیسی توسط سپاه

۲۰ تیر ۱۳۹۸ | ۱۴:۴۰ کد : ۱۹۸۴۷۸۸ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ‌انگلیسی‌ها ادعایی مطرح می‌کنند که هیچ ارزشی ندارد.

به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف در حاشیه همایش فرمانداران سراسر کشور در وزارت کشور در پاسخ به این سوال که آیا ادعای انگلیس درست است که نفتکش آنها توقیف شده است؟ اظهار کرد: آنها یک ادعایی را مطرح می‌کنند تا تنش ایجاد کنند که این ادعاها ارزشی ندارد و این ادعاها را زیاد مطرح کردند.

وی در پاسخ به این سوال که بنابراین سپاه نفتکش انگلیسی را توقیف نکرده است؟ بیان کرد: این را باید سپاه رد کند، اما این حرف‌ها برای پوشاندن نقاط ضعف خود آنها (‌انگلیسی‌ها) است.

وزیر امور خارجه همچنین درباره‌ امکان مذاکره با آمریکا خاطرنشان کرد: ما هیچ وقت میز مذاکره را ترک نکردیم. تا اسفند ۹۶ امریکا در جلسات کمیسیون مشترک ۱+۵ حضور می‌یافت و داخل مذاکرات بود، اما خودشان میز مذاکره را ترک کردند و الان برای فریب ادعای دروغ مطرح می‌کنند که آماده مذاکره هستند، ولی مذاکره با تروریسم جور در نمی‌آید. خودشان هم با تروریست‌ها مذاکره نمی‌کنند ما هم با کسانی که علیه مردم ایران به تروریسم اقتصادی دست زدند، مذاکره نمی‌کنیم.

ظریف همچنین درباره‌ سفر خود به سازمان ملل و آمریکای جنوبی خاطرنشان کرد: سفر به سازمان ملل برای شرکت اجلاس شورای اقتصادی اجتماعی است که در کنار آن با مجامع فکری و رسانه‌ها هم برنامه خواهیم داشت و بعد به کاراکاس برای شرکت در اجلاس عدم تعهد خواهم رفت که دیدار دوجانبه آنجا خواهم داشت و به دو کشور دیگر آمریکای لاتین هم سفر می‌کنم.

وزیر خارجه همچنین درباره اینکه گفته می‌شود مشاور ارشد مکرون با طرح توقف فعالیت‌های اخیر هسته‌ای کشورمان در قبال توقف بخشی از تحریم‌ها به تهران آمده است، گفت: پیشنهادی آورده بود برای اینکه از افزایش تنش جلوگیری شود ولی به آن‌ها گفته شد تا زمانی که امریکا در جنگ اقتصادی علیه ایران است، نباید توقع داشت ایران اقدام خود را متوقف کند.

ظریف خاطرنشان کرد: اروپا باید اقدامات لازم را انجام دهد یا امریکا جنگ اقتصادی را متوقف کند.

انتهای پیام


( ۲ )

نظر شما :