خشم اماراتی‌ها از اظهارات ترامپ: او هم مثل اوباما است

۳۱ خرداد ۱۳۹۸ | ۲۲:۲۶ کد : ۱۹۸۴۳۴۹ سرخط اخبار

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ساعتی بعد از نمایش تبلیغاتی رئیس جمهوری آمریکا برای توجیه ناتوانی این کشور برای مقابله با ایران، مشاور سابق ولی‌عهد ابوظبی از اظهارات او انتقاد کرد.

دونالد ترامپ عصر جمعه (۳۱ خرداد) در حساب توییتری خود مدعی شد که تصمیم حمله محدود به ایران گرفته شده بود و او قبل از ده دقیقه مانده به اجرای آن، به دلیل کشته نشدن انسان‌ها دستور توقف این حمله را صادر کرده است (جزئیات بیشتر).

«عبدالخالق عبدالله»، نظریه پرداز سیاسی، استاد دانشگاه و مشاور سابق ولی‌عهد ابوظبی از این که ترامپ از این حمله ادعایی پا پس کشیده ابراز تعجب و انزجار کرد.

او در حساب توییتری خود با خطاب قرار دادن ترامپ نوشت: «راستی چرا ترامپ حمله [به ایران] را لغو و تصمیمش را در آخرین لحظه تغییر داد؟»

مشاور سابق بن‌زاید با ابراز ناراحتی از این تصمیم پرسید آیا این اقدام «حباب صوتی» است که ترامپ با آن تهدید می‌کند و می‌ترساند و پس از آن عقب‌نشینی می‌کند یا اینکه او هم «نسخه ویرایش شده‌ی اوباما، رئیس جمهورِ مردد و کم‌مهارت است»؟

او در ادامه باز می‌پرسد: «یا اینکه [این تصمیم] به این دلیل است که آمریکا توانایی خود برای تأکید بر هیبتش در برابر دشمن خود (ایران) را از دست داده و [از این‌رو] اعتبار خود در بین دوستانش را از دست داده و یا این همان واشنگتن ِسردرگم در تصمیماتش است؟».

برخی کشورهای عربی بعد از روی کار آمدن ترامپ در سال ۲۰۱۶ او را به خروج از توافق هسته‌ای با ایران تشویق کردند و همزمان با خروج آمریکا از برجام در ۲۲ اردیبهشت ۹۷ با صدور بیانیه‌های جداگانه از آن شدیدا حمایت کردند.

اخیرا «عبدالله بن زاید»، وزیر خارجه امارات گفته است که در هر توافق جدیدی کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس از جمله امارات باید عضوی از این توافق باشند و خواسته‌های چهارگانه ابوظبی در این توافق گنجانده شود.


( ۹ )

نظر شما :