حمایت دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا از توافق هسته‌ای ایران

۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۹ کد : ۱۹۸۴۲۲۱ سرخط اخبار

دومین دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا بر حمایت این بلوک سیاسی و اقتصادی از توافق هسته‌ای بین ایران و قدرت‌های جهانی تأکید کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، هلگا اشمید مدیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا بار دیگر حمایت خود را از توافق هسته‌ای امضاشده بین تهران و قدرت‌های جهانی از طریق استفاده از سیستم جدید پرداخت برای مبادلات تجاری با هدف دور زدن تحریم‌های آمریکا اعلام کرده است.

اشمید طی روزهای گذشته از ایران دیدن کرده است. وی کمک زیادی به انجام مذاکرات مربوط به توافق هسته‌ای ایران در سال 2015 میلادی داشته است.

مواضع سرویس خارجی اتحادیه اروپا از زمان خروج دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از توافق هسته‌ای در سال گذشته تاکنون، متزلزل و مشکوک بوده است.

سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد: اشمید در تهران بر تعهد اتحادیه اروپا به پایبندی به توافق هسته‌ای تأکید کرده است، توافقی که هدف اصلی و اولیه آن اطمینان حاصل کردن نسبت به این مسئله است که ایران به مواد و تجهیزات لازم برای تولید سلاح هسته‌ای دست نخواهد یافت.

وی همچنین درباره تلاش‌های اتحادیه اروپا برای ادامه مبادلات تجاری مشروع و قانونی با ایران مذاکره کرده است، از جمله عملیاتی کردن سیستم پرداخت اینستکس از سوی فرانسه، انگلیس و آلمان با هدف تسهیل مبادلات ارزی غیردلاری با ایران.

انتهای پیام/*


( ۱ )

نظر شما :