آمریکا: کل برنامه تسلیحاتی کره شمالی ناقض قطعنامه‌های سازمان ملل است

۰۸ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۲:۵۳ کد : ۱۹۸۳۷۵۶ سرخط اخبار

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به سوالاتی درباره آزمایش‌های اخیر موشکی کره شمالی، گفت‌: کل برنامه تسلیحات کشتار جمعی کره شمالی ناقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است.

به‌ گزارش ‌ایسنا، ‌به نقل از خبرگزاری رویترز، مورگان اورتاگوس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت‌: فکر می‌کنم که کل برنامه تسلیحات کشتار جمعی کره شمالی در مغایرت با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است اما آنچه آمریکا بر آن تمرکز دارد، تلاش برای مذاکره بر سر یک پایان صلح‌آمیز برای این برنامه است.

این اظهار از سوی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا پس از آن مطرح شد که جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا روز شنبه اعلام کرد، هیچ شکی نیست آزمایش‌های اخیر از سوی کره شمالی نقض کننده تمامی قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل هستند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه خاطرنشان کرد: این وزارتخانه هنوز ارزیابی خود را درباره اینکه آیا کره شمالی موشک‌های بالستیک پرتاب کرده است یا خیر علنی نکرده است. این‌ در حالی است که پنتاگون ۹ مه سال جاری میلادی اعلام کرد که آزمایش موشک‌های کره شمالی بالستیکی بوده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا مایک پامپئو، وزیر امور خارجه با نظر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا یا مشاور امنیت ملی‌اش درباره آزمایش‌های اخیر کره شمالی موافق است یا خیر؟ ادامه‌ داد: فکر نمی‌کنم که بر ما پوشیده باشد این آزمایش‌ها تلاشی برای ارسال پیام به دولت آمریکاست. ایالات متحده به دنبال مذاکرات خلع سلاح و تداوم این گفت‌وگوها با کره شمالی است. این تمرکز ماست.

کلید واژه ها: امریکا کره شمالی


نظر شما :