تعرفه واردات در تمام مرزهای ورودی عراق یکسان شد/ رشد صادرات ایران به اقلیم کردستان

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۰ کد : ۱۹۸۳۱۴۲ سرخط اخبار

دبیر میز سلیمانیه عراق با اشاره به رشد صادرات ایران به عراق گفت: تعرفه واردات در تمام گذرگاه‌های ورودی عراق یکسان‌سازی شده است.

اسماعیل رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به رشد صادرات ایران به اقلیم کردستان عراق، گفت: صادرات ایران به عراق در سال 97 نسبت به سال 96 رشد داشت که این موضوع در مورد صادرات به اقلیم کردستان عراق هم صادق است. 

دبیر میز سلیمانیه عراق با اشاره به یکسان سازی تعرفه واردات به عراق در منطقه اقلیم کردستان در کلیه گذرگاه‌های عراق، گفت: پیرو دستور دولت مرکزی عراق، تعرفه واردات کالا در تمامی مرزها یکسان شده است. 

وی با بیان اینکه صادرات سیمان به اقلیم کردستان ممنوع شده است، گفت: پیش از این نیز صادرات سیمان ایران به عراق ممنوع شده بود که این امر ناشی از خودکفایی در تولید سیمان در کشور عراق است. 

رحمانی در مورد راه‌اندازی مرکز تجاری ایران در اقلیم کردستان عراق، گفت: اقداماتی برای راه‌اندازی این مرکز انجام شده بود، اما فعلا این موضوع محقق نشده است. 

دبیر میز سلیمانیه عراق بیان داشت: با راه‌اندازی این مرکز تجاری، تاجران عراقی  برای خرید کالاهای معتبر ایرانی می‌تواند، به این پایگاه مراجعه  و اجناس مورد نظر خود را در آن محل خریداری کند. 

وی با اشاره به صادرات حدود 9 میلیارد دلاری به عراق، گفت: اقلیم کردستان عراق هم از ظرفیت خوبی برای صادرات برخوردار است. 

رحمانی اظهار داشت: گاز مایع، مصنوعات پلاستیکی، برخی از محصولات کشاورزی مهمترین کالاهای صادراتی ایران به منطقه اقلیم کردستان در عراق است. 

به گزارش فارس، وزارت دارایی اقلیم کردستان عراق در اطلاعیه‌ای در راستای همسان‌سازی مقررات در کلیه گذرگاه‌های عراق  واردات سیمان به اقلیم کردستان عراق را از اول می 2019  ممنوع اعلام کرده است. 

این گزارش می‌افزاید: پیش از این نیاز واردات سیمان  به عراق ممنوع اعلام شد. 

کلید واژه ها: ایران و عراق اقلیم کردستان عراق


( ۸ )

نظر شما :