کرملین: روسیه آماده عقد توافق تسلیحاتی جدید با آمریکاست

۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۹:۰۰ کد : ۱۹۸۳۱۱۴ سرخط اخبار

دستیار رئیس‌جمهوری روسیه در امور خارجی در واکنش به گزارش‌هایی مبنی بر تمایل دونالد ترامپ به حصول توافق کنترل تسلیحاتی جدید با مسکو و پکن گفت، روسیه آماده معاهده‌های کنترل تسلیحاتی احتمالی است اما مذاکراتی در حال حاضر وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، روزنامه واشنگتن پست پنج‌شنبه به نقل از مقام‌های دولتی گزارش داد دونالد ترامپ به دولتش دستور داده است تا به دنبال توافق کنترل تسلیحاتی جدیدی با روسیه و چین باشند و علت آن هزینه‌های زیاد رقابت تسلیحات هسته‌ای در قرن بیست و یکم است.

یوری یوشاکوف،‌ دستیار رئیس‌جمهوری روسیه در امور خارجی در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت، مسکو برای برگزاری نشست‌هایی با این موضوع آمادگی دارد. یوشاکوف افزود: اول اینکه آنچه اکنون از توافق های کنترل تسلیحاتی وجود دارد، باید رعایت شود. ما همچنین آماده توافق‌های جدید هستیم اما برای آن مذاکراتی جدی لازم است و متاسفانه تاکنون چنین چیزی به وجود نیامده است.

اظهارات یوشاکوف نسبت به سخنان سخنگوی کرملین که شنبه پیشنهادات ترامپ برای خلع سلاح هسته‌ای را "غیر جدی" دانسته بود، خوشایندتر است. روابط میان مسکو و واشنگتن تیره است و طرفین بر خروج از پیمان نیروهای هسته‌ای میان برد سال ۱۹۸۷ اشاره کرده‌اند و نگرانی‌هایی نسبت به ایجاد رقابت تسلیحاتی بزرگتر به وجود آمده است.

کلید واژه ها: روسیه و امریکا


( ۱ )

نظر شما :