کوثر، فاتح و سهند جدیدترین میهمانان رژه روز ارتش+تصاویر

۳۰ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۲:۲۳ کد : ۱۹۸۲۹۰۴ سرخط اخبار

در جریان رژه نیروهای ارتش در شهرهای مختلف، سه دستاورد مهم دفاعی که در ماههای اخیر رونمایی شدند، برای اولین بار در این مراسم حضور داشتند.

کوثر، فاتح و سهند جدیدترین میهمانان رژه روز ارتش

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، در جریان رژه نیروهای ارتش که امروز به مناسبت 29 فروردین (روز ارتش) در تهران و شهرهای مختلف برگزار شد، سه دستاورد مهم دفاعی که در ماههای اخیر رونمایی شدند، برای اولین بار در این مراسم حضور داشتند.

این دستاوردها شامل جنگنده تمام ایرانی کوثر در تهران و زیردریایی ایرانی فاتح و ناوشکن ایرانی سهند در هرمزگان بود.

**جنگنده کوثر؛ نگین آسمان تهران

در رژه امروز نیروهای مسلح در تهران، جنگنده بمب افکن تمام ایرانی کوثر بر فراز مرقد مطهر امام خمینی(ره) و در مقابل جایگاه به اجرای نمایش‌های مختلف پروازی از جمله Low Pass (عبور با ارتفاع پایین) و Roll 360 پرداخت.

13980129000645_Test_NewPhotoFree.jpg

جنگنده بمب افکن کوثر مردادماه سال گذشته با حضور رئیس جمهور و در آستانه روز صنعت دفاعی در سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: ببرهای آسمان با قلب ایرانی و چشم دیجیتال+تصاویر

بهره گیری از معماری یکپارچه پیشرفته و اویونیک و کنترل آتش با استفاده از شبکه داده دیجیتال نظامی منطبق با نسل 4، بهره گیری از کامپیوتر محاسبات بالستیک سلاح و سامانه پیشرفته نشانه روی مقابل خلبان (HUD) به منظور افزایش دقت اصابت سلاح و مهمات، بهره گیری از رادار پیشرفته و چندمنظوره کنترل آتش جهت بالا بردن دقت کشف اهداف و تهدیدات و بهره گیری از ناوبری دقیق به صورت رادیویی و مستقل و استفاده از سامانه نقشه متحرک هوشمند از مهمترین ویژگی های این جنگنده است.

13980129000647_Test_NewPhotoFree.jpg

**سهند؛ شکافنده امواج خلیج فارس

ناوشکن سهند دومین دستاورد بزرگ دفاعی است که در رژه روز ارتش امسال برای نخستین بار شرکت کرد. ناوشکن سهند آذرماه سال گذشته و به مناست روز نیروی دریایی با حضور امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه یکم امامت نیروی دریایی در بندرعباس رسما به ناوگان جنوب نداجا ملحق شد.

13971203000221_Test_NewPhotoFree.jpg

سهند پس از جماران و دماوند سومین ناوشکن از خانواده کلاس موج است که بدنه و کاسه اصلی آن در شهریورماه سال 1391 و با حضور فرمانده معظم کل قوا به آب انداخته شد و پس از نصب تجهیزات امروز به صورت رسمی به ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش ملحق شد.

بیشتر بخوانید: «سهند» جهشی بلند در خانواده موج/ پنهانکار ایرانی در آستانه اعزام به آب‌های دوردست

ناوشکن سهند از ۵-۴ قابلیت بیشتر از جماران برخوردار است که یکی از آنها سطح مقطع راداری کم آن است که خصوصاً در شب، دشمن با استفاده از رادار به راحتی توان تشخیص آن را نخواهد داشت. از دیگر ویژگی‌های مهم سهند، افزایش برد عملیاتی با اتکا به ذخیره‌های درون کشتی است به گونه‌ای که سهند از نظر جیره خواروبار، سوخت و آب پس از جدایی از بندرگاه می تواند تا ۴ هزار مایل را بدون نیاز به کشتی پشتیبانی دریانوردی کند.

**فاتح؛ نماد خودباوری

زیردریایی فاتح نیز سومین دستاورد دفاعی بزرگ و در نوع خود منحصر به فردی بود که بهمن ماه سال گذشته و با حضور رئیس جمهور به ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ملحق شد.

13971203000226_Test_NewPhotoFree.jpg
زیردریایی فاتح

در ساخت این زیردریایی بیش از ۴۱۲ هزار قطعه  با دستیابی و بومی سازی ۷۶ عنوان فناوری روز دنیا استفاده شده است و ساخت آن حاصل بیش از ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار نفرساعت کار و تلاش متخصصان صنایع دفاعی کشور با همکاری ۵۰۰ شبکه همکار شامل ۴۸ مرکز طراحی، ۱۲۰ مرکز صنعتی، ۸۰ شرکت دانش بنیان، ۵۷ مرکز دانشگاهی و ۱۹۵ مرکز پژوهشی کشور است.

بیشتر بخوانید: «فاتح»؛ محافظ جدید آب‌های گرم جنوب/ بیش از ۴ میلیون نفرساعت تلاش به ثمر نشست

مهمترین ویژگی فاتح تجهیز آن به سامانه شلیک و هدایت موشک‌های کروز زیر سطحی به سطح است که از آن میتوان بر علیه شناورهای سطحی دشمن استفاده کرد.

برخورداری از سامانه های سونار پیشرفته، رانش الکتریکی، مدیریت نبرد ترکیبی، جنگ الکترونیک و مخابرات امن یکپارچه از دیگر ویژگی های زیردریایی فاتح است.

کلید واژه ها: ارتش جمهوری اسلامی ایران


( ۱ )

نظر شما :