تکرار ادعاهای رئیس پارلمان عربی علیه ایران

۲۴ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۷:۴۲ کد : ۱۹۸۲۷۶۹ سرخط اخبار

رئیس پارلمان عربی که در اولین نشست پارلمانی دولت مستعفی یمن پس از انقلاب انصارالله شرکت کرده بود، بار دیگر ادعاهای بی‌اساس خود علیه جمهوری اسلامی ایران را تکرار کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه الحدث، اولین نشست پارلمانی دولت مستعفی یمن بعد انقلاب انصارالله امروز (شنبه) با حضور عبدربه منصورهادی، رئیس جمهور دولت مستعفی یمن و مشعل السلمی، رئیس پارلمان عربی در شهر سیئون واقع در استان حضرموت یمن برگزار شد.

مشعل السلمی که از مقامات وابسته به خاندان سعودی محسوب می‌شود در این نشست با اشاره به اینکه باید اقدامات فوری برای نجات کودکان یمنی اتخاذ شود مدعی شد: از جامعه بین المللی می‌خواهیم که با تجاوزگری‌های آشکار ایران در یمن مقابله کند.

در این نشست که پس از ۴ سال وقفه برگزار شد، انتخابات درون پارلمانی با مشارکت ۱۴۱ نماینده برگزار و سلطان البرکانی به عنوان رئیس پارلمان انتخاب شد.

سلطان البرکانی پس از انتخاب به عنوان رئیس پارلمان مدعی شد که ایران از طریق حوثی‌ها تلاش می‌کند نفوذ خود از یمن تا لبنان را تثبیت کند.

وی با اشاره به اینکه ما مصمم هستیم که "کودتای حوثی ها" را شکست دهیم و ملت یمن دولت خود را بازگرداند مدعی شد: حوثی ها طرح و برنامه ایران را پیاده می‌کنند که هدف آن یمن و همسایگان آن است.

البرکانی در ادامه با تشکر از حمایت‌های ائتلاف عربی به رهبری عربستان مدعی شد که آنها خواهان صلح هستند و انصارالله را نیز به صلح دعوت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، ادعای دخالت ایران در یمن در حالی مطرح می‌شود که مقامات کشورمان همواره تاکید می‌کنند جمهوری اسلامی ایران هیچ دخالتی در امور داخلی یمن ندارد و خواستار ایجاد راه حل مسالمت آمیز برای حل بحران یمن است.

ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان بیش از ۴ سال است که با آغاز عملیاتی نظامی علیه یمن زنان و کودکان یمنی را به قتل می‌رساند، مدارس و بیمارستان‌های آنان را بمباران می‌کند و از رسیدن غذا و دارو و کمک‌های بشردوستانه به آن‌ها ممانعت می‌کند و به دلیل تجاوزهای وحشیانه‌اش در یمن در لیست سیاه سازمان ملل قرار گرفت. این ائتلاف همچنین بارها به طور آشکار توافق استکهلم را نقض کرده است.

کلید واژه ها: پارلمان عربی ایران


نظر شما :