«نشان عالی ذوالفقار» به چه کسانی داده می ‌شود؟

۲۰ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۸ کد : ۱۹۸۲۱۸۹ سرخط اخبار

سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه، اولین فرمانده در جمهوری اسلامی ایران است که به دریافت عالی ترین نشان نظامی مفتخر شده است.

«نشان عالی ذوالفقار» به چه کسانی داده می ‌شود؟

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، روز گذشته خبر اهداء یک نشان عالی نظامی به سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، این سوال را ایجاد کرد که جایگاه این نشان چیست؟ به چه کسانی داده می شود و تاکنون به کدام یک از فرماندهان اهدا شده است؟

بنابرآنچه خبرنگار فارس کسب اطلاع کرده، «نشان ذوالفقار» عالی ترین نشان در نیروهای مسلح است که طبق «آئین نامه اهدا نشان های نظامی جمهوری اسلامی ایران»، به «فرماندهان عالیرتبه و روسای ستادهای عالیرتبه در نیروهای مسلح» اهدا می شود «که تدابیر آنها در طرح ریزی و هدایت عملیات های رزمی موجب حصول نتایج مطلوب شده باشد.»

بیشتر بخوانید:

از «اقدس» تا «فتح»؛ مدال‌هایی که بر سینه سرداران ایرانی نشسته است

بنا بر این گزارش، سردار قاسم سلیمانی اولین فرمانده در جمهوری اسلامی ایران است که به دریافت این نشان از دست آیت الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا مفتخر شده و طبق آنچه در پیام تبریک سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه نیز آمده، این نشان به پاس سالها فرماندهی وی در حوزه جبهه مقاومت اهدا شده است.

در پیام سردار جعفری آمده: «بی شک این رخداد فرخنده (اهدای نشان ذوالفقار) که محصول نقش ‌آفرینی‌های سترگ، راهبردی، سرنوشت‌ساز و مخلصانه آن برادر عزیز و نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب در حمایت از جبهه مقاومت اسلامی و مقابله هوشمندانه و ظفرمند با اشقیای تکفیری و تروریسم آمریکایی-صهیونیستی و صیانت از امنیت مثال زدنی ملت و میهن اسلامی است ، موجب مباهات و افتخار آحاد پاسداران انقلاب و منشأ خیر و برکت در عرصه رسالت و ماموریت های خطیر محوله در آینده روشن پیش رو خواهد بود.»

لازم به ذکر است که سردار قاسم سلیمانی پیش از این 3 نشان عالی «فتح» نیز دریافت کرده بود که به عملکرد او در سالها فرماندهی لشکر 41 ثارالله در دفاع مقدس برمی‌گردد.

13971220000634_Test_NewPhotoFree.jpg
3 نشان فتح اهدا شده به سردار سلیمانی

سرلشکر قاسم سلیمانی بیش از 13 سال است که فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران را برعهده دارد و خصوصا در سالهای اخیر، نقش مهم و تاثیرگذاری در جبهه مقاومت (بویژه سالهای اخیر در سوریه و عراق) ایفا کرده است.

هنوز تصویری از نشان ذوالفقار منتشر نشده است.

13971219001135_Test_NewPhotoFree.jpg

کلید واژه ها: قاسم سلیمانی


( ۴ )

نظر شما :