هشدار شدید نخست‌وزیر عراق درباره هر گونه حمله اسرائیل

۰۱ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۳:۵۴ کد : ۱۹۸۱۲۵۹ سرخط اخبار

شبکه راشا تودی گزارش داد، نخست وزیر عراق به وزیر خارجه آمریکا هشدار داده است که هرگونه ماجراجویی رژیم صهیونیستی در خاک عراق، تبعات منطقه‌ای در پی خواهد داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک منبع دولتی عراق بخش‌هایی از گفت‌و‌گوهای «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا با «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق را در جریان سفر پامپئو به بغداد، فاش ساخت.

او در گفت‌و‌گو با شبکه روسیا الیوم، گفت که مایک پامپئو به عادل عبدالمهدی گفته است که در صورت بمباران مواضع الحشد الشعبی از سوی رژیم صهیونیستی، آمریکا هیچ‌گونه دخالتی نخواهد کرد.

به گفته این منبع عراقی، در این هنگام، عبدالمهدی به شدت عصبانی شده و به پامپئو گفته است که هرگونه حمله به پایگاههای عراقی، کل منطقه را به خطر خواهد انداخت.

او افزود: آمریکا هنوز اجازه بمباران مواضع الحشد الشعبی در داخل خاک عراق را به اسرائیل نداده است؛ اما آمریکا برای همیشه نمی‌تواند مانع از خواسته اسرائیل شود.

تهدیدات رژیم صهیونیستی برای هدف قرار دادن مواضع الحشد الشعبی در خاک عراق ماههاست که جریان دارد و در یک نمونه در تاریخ یکم تیرماه گذشته مقامات الحشد الشعبی اعلام کردند که پهپاد وابسته به رژیم صهیونیستی، مواضع این نهاد مردمی را در مرز با سوریه هدف قرار داده است که در جریان آن 20 تن از نیروهای الحشد الشعبی به شهادت رسیدند.

«آویگدور لیبرمن»  وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی نیز در مهر ماه گذشته تهدید کرده بود که جنگنده‌های این رژیم به مواضع نظامی در عراق حمله خواهند کرد.

کلید واژه ها: عراق اسرائیل


نظر شما :