رئیس جمهوری امریکا، فعلا جلوتر از رقبا

تلاش های مخالفان ترامپ در تضعیف او تا کنون جواب نداده است

۲۲ دی ۱۳۹۷ | ۲۱:۰۰ کد : ۱۹۸۱۰۸۲ اخبار اصلی خاورمیانه
نویسنده خبر: احمد عبدالتواب
احمد عبدالتواب می نویسد: دشمنان ترامپ تلاش کرده اند در اشتباهات او بزرگنمایی کنند تا فضایی برای بهره برداری علیه او فراهم شود تا امکان پیروزی دوباره اش در انتخابات کم رنگ شود، مثلا وقتی که در مواضع دفاعی قرار می گیرد یا به یک اقدام تهورآمیز دست می زند یا تک روی می کند و ناگهان تصمیم خطرناکی می گیرد بدون این که به عواقب آن فکر کرده باشد یا زمانی که مقامات ارشد دولت و اعضای تیمش را ناگهان تغییر می دهد. اما بر خلاف آن چه منتقدانش انتظار دارند این تصمیمات او باعث شده که او را بیش از همیشه سوار بر کار نشان دهد.
تلاش های مخالفان ترامپ در تضعیف او تا کنون جواب نداده است

دیپلماسی ایرانی: دستاوردهای ترامپ از اشتباهات دشمنانش روز به روز افزایش می یابد، با وجود این که آنها تلاش می کنند به او آسیب بزنند و بیشترین ضربه را به او وارد کنند. دشمنان او بسیاری اتهامات را به او وارد می کنند و حملات سهمگینی را به او می کنند که بیش از آن که واقعیت داشته باشد یا واقعا ثابت کند به او ضربه ای زده، برآمده از اختلاف دیدگاه هاست. برای همین چون هر کدام از دو طرف می خواهد ثابت کند که حق با اوست، این روند زمان طولانی به خود می گیرد و در این میان هر کدام از دو طرف راه آزمون و خطا را هم می پیماید. بسیاری از کسانی که ترامپ را متهم به کاری می کنند ادله واضحی برای اثبات ادعای خود علیه او ارائه نمی دهند، برای همین آن تاثیر مطلوبی که از این اتهام زنی می خواهند به دست نمی آید، و حتی در بسیاری مواقع نتیجه عکس به دنبال داشته و طرفداران ترامپ مجاب نشده اند که آن اتهام واقعیت دارد بلکه بر عکس به نیات اتهام زنندگان مردد شده اند و برای همین به سمت هم دردی با ترامپ متمایل شده اند. 

از جمله اتهام هایی که به او وارد شده است: فرار ترامپ از مالیات، پولشویی، دریافت پول نقد از عربستان سعودی و کشورهای دیگر، و از همه اتهام ها بزرگتر، همکاری او با روسیه برای انجام تقلب جهت پیروزی در انتخابات. 

تا کنون برای هیچ کدام از این اتهام ها دلیلی که باعث شود ترامپ به طور جدی احساس کند به دردسر افتاده مشاهده نشده است، بلکه بر عکس ترامپ از آن طرف همه تلاش خود را کرده از این فضا نهایت استفاده را ببرد، البته نه با کسانی که از روز اول در صف مخالفان او بودند، بلکه با تعمیق روابط با کسانی که پایگاه اصلی او برای رسیدن به کاخ سفید بوده اند. همچنین با رای دهندگانی که انتخاب ثابتی نداشته اند، و همواره رای خود را بین این حزب یا آن حزب تغییر داده اند، این گروهی است که همیشه مایه دردسر سیاستمداران امریکایی بوده چون هیچ گاه نمی توانسته اند روی رای آنها حساب کنند. 

دشمنان ترامپ تلاش کرده اند در اشتباهات او بزرگنمایی کنند تا فضایی برای بهره برداری علیه او فراهم شود تا امکان پیروزی دوباره اش در انتخابات کم رنگ شود، مثلا وقتی که در مواضع دفاعی قرار می گیرد یا به یک اقدام تهورآمیز دست می زند یا تک روی می کند و ناگهان تصمیم خطرناکی می گیرد بدون این که به عواقب آن فکر کرده باشد یا زمانی که مقامات ارشد دولت و اعضای تیمش را ناگهان تغییر می دهد. اما بر خلاف آن چه منتقدانش انتظار دارند این تصمیمات او باعث شده که او را بیش از همیشه سوار بر کار نشان دهد. او حتی اگر دیده کسی به دنبال تضعیف جایگاهش است فورا آن فرد را برکنار کرده، یا تصمیمات خطرناکی که در تاریخ امریکا سابقه نداشته گرفته که هیچ کس نمی تواند منکر شود که بر انزواطلبی امریکا افزوده است. حالا هم، جدای از اظهارات تحریک آمیزش، طرحی را برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو آغاز کرده که از او تصویری ترسیم می کند که گویی فردی اندیشمند است که به حفظ قانون اساسی تاکید دارد و به تصمیم رای دهندگان احترام می گذارد!

منبع: الاهرام / تحریریه دیپلماسی ایرانی/11

احمد عبدالتواب

نویسنده خبر

احمد عبدالتواب، سرهنگ بازنشسته ارتش مصر است که در حال حاضر نماینده مجلس این کشور است. وی در مرکز مطالعات استراتژیک الاهرام نیز فعال است و از ستون نویس ...

اطلاعات بیشتر

کلید واژه ها: دونالد ترامپ ایالات متحده امریکا


( ۳ )

نظر شما :