آخرین اخبار از حادثه تروریستی چابهار

۱۵ آذر ۱۳۹۷ | ۱۸:۰۷ کد : ۱۹۸۰۴۸۸ سرخط اخبار

پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) یک عامل انتحاری اقدام به انفجار بمب داخل خودرویی در یکی از خیابان‌های چابهار کرد که این حادثه چند شهید و مجروح به دنبال داشت.

به گزارش ایسنا، محمد هادی مرعشی در تازه‌ترین خبر از حادثه تروریستی صبح روز پنجشنبه در چابهار گفت: عامل انتحاری در یک خودرو بمب‌گذاری شده قصد ورود به مقر فرمانداری شهرستان چابهار را داشت که با مقاومت نگهبان روبرو شد. این اقدام در نهایت منجر به شهادت دو تن از نیروهای انتظامی شد. در این حادثه سه نفر نیز زخمی  شدند؛ دو نفر به طور سرپایی مداوا شدند و یک نفر در اتاق عمل است که امیدواریم سلامتی خود را به دست بیاورد.

ستوان دوم داریوش رنجبر و سرباز وظیفه ناصر درزاده در این حادثه به شهادت رسیدند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا عوامل این حادثه تروریستی مشخص شده است؟ گفت: تا این لحظه هیچ گروهی مسوولیت این حمله را بر عهده نگرفته است اما مشخص است ؛ آن‌هایی که قصد بر هم زدن نظم و امنیت کشور را دارند پشت این قضیه هستند که به زودی روشن خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون اوضاع تحت کنترل است و عبور و مرورها کنترل می شود.

***

مدیر کل امور مرزی وزارت کشور گفت: عامل انتحاری انفجار چابهار کشته شده است.

شهریار حیدری در گفت‌و گو با ایسنا، با اشاره به این‌که « هنوز هیچ گروهی مسئولیت این اقدام را نپذیرفته است» اظهار کرد: ولی  مشخص است که این اقدام از سوی گروهک‌های تروریستی انجام شده است.

 وی درباره جزئیات این حادثه بیان کرد: صبح امروز عملیات انتحاری در حوالی مقر نیروی انتظامی چابهار انجام شد  که در اثر این حادثه ۲ نفر شهید و سه نفر مجروح شده اند. یکی از مجروحان به صورت سرپایی درمان شد و دو نفر مجروح دیگر  در حال مداوا هستند.

حیدری همچنین با بیان این‌که « عامل انتحاری کشته شده ولی  هنوز  هیچ گروهی مسئولیت این اقدام را نپذیرفته است» گفت: این اقدام از سوی گروهک‌های تروریستی انجام شده است.

****

هم‌چنین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در محل عملیات تروریستی چابهار حضور داشت، با اشاره به عملیات تررویستی امروز گفت: صبح امروز یک خودروی انتحاری که با بمب و مواد منفجر تجهیز شده بود به مقر فرماندهی نیروی انتظامی در چابهار حمله کرده است .

سردار محمد پاکپور در گفت‌وگو با ایسنا در  منطقه سیستان و بلوچستان افزود: در این حادثه دو نفر به شهادت رسیدند و تعدادی از مردم نیز مجروح شدند.

وی بیان کرد: تاکنون هیچ گروه با شخصی حادثه تروریستی چابهار را برعهده نگرفته است.

وی افزود: این عملیات تروریستی یک عملیات کور بوده و هیچ حاصلی برای تروریست‌ها نداشته است.

****

سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه نیز در گفت‌وگویی اظهار کرد: تنبیه شدید در انتظار عوامل تروریستی چابهار است.

وی خاطرنشان کرد: این حملات تروریستی پاسخ‌های کوبنده‌ای در پی دارد و علاوه بر تلفات میدانی که این افراد می‌دهند رهگیری و گروه‌های پشتیبانی کننده آن‌ها نیز تنبیه می‌شوند.

****

در پی حادثه تروریستی صبح امروز مقابل فرماندهی انتظامی شهرستان چابهار ستواندوم "داریوش رنجبر" و سرباز وظیفه "ناصر درزاده" به شهادت رسیدند .

****

ساعتی قبل رحمدل بامری سرپرست فرمانداری چابهار در گفت‌وگو با شبکه خبر درباره حادثه تروریستی چابهار اظهار کرد: ساعت 9 و 55 دقیقه صبح امروز(پنجشنبه) یکی از عوامل استکبار و دشمن خون آشام اقدامی انتحاری را انجام داد.

وی افزود: این عامل انتحاری در یک وانت نیسان مواد منفجره به همراه داشته است و قصد ورود به فرمانداری انتظامی شهرستان چابهار را داشت که با مقابله نیروهای انتظامی موفق به ورود نشد و در ورودی  مقر فرمانداری مواد را منفجر کرد.

وی ادامه داد: متاسفانه شدت و حدت مواد آنقدر بوده است که چهار شهید داشته‌ایم.

سرپرست فرمانداری چابهار با عرض تسلیت و تبریک به ملت شهیدپرور و نیروهای امنیتی و نظامی گفت: چند نفر نیز مجروح شده‌اند که از مردم ، کاسبان و به عبارتی شهروندان چابهار بوده‌اند.

وی با اشاره به این حادثه تروریستی خاطرنشان کرد: این نشان می دهد که دشمن به مقابله با مردم برخواسته است، مردمی که پای ارزش‌ها و پای نظام ایستاده اند و اتحادشان مثال زدنی است. نیروهایی که جان خودشان را برای امنیت و آسایش به این مردم تقدیم کرده‌اند.

وی افزود: شاید تصور دشمن این است که می تواند با این عملیات‌ها، خللی در نظام و مسوولین برای خدمت رسانی ایجاد کند، اما این آرزو را به گور خواهند برد.

بامری گفت: هم‌اکنون شرایط شهر عادی است و نیروهای عمل کننده در شهر مستقر هستند.

* در میان مجروحان شماری زن و کودک نیز به چشم می خورند که به بیمارستان امام علی (ع) چابهار منتقل شده‌اند.

* سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه برای بررسی منطقه به محل حادثه رفته است.

* برخی منابع خبری اعلام کرده‌اند که گروهک تروریستی انصارالفرقان مسوولیت این حادثه تروریستی را بر عهده گرفته است.

****

روایت  پایگاه خبری پلیس نیز به این شرح است: ساعت 9:30 امروز پنجشنبه، یک عامل انتحاری که با یک خودرو وانت قصد اقدام تروریستی و حمله به یکی از مقرهای انتظامی چابهار را داشت که ماموران با هوشیاری و اقدام به موقع و شجاعانه مانع ورود آن شدند.  عامل انتحاری که موفق به ورود به مقر انتظامی نشده بود، اقدام به انفجار خودرو کرد که متاسفانه در این حادثه، دو نفر از عوامل انتظامی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند همچنین عامل انتحاری نیز به درک واصل شد که متاسفانه در این حادثه، تعدادی از مردم نیز مجروح شدند.

کلید واژه ها: حادثه تروریستی چابهار


نظر شما :