غزه، آبستن یک جنگ تمام عیار

۲۲ آبان ۱۳۹۷ | ۱۳:۰۴ کد : ۱۹۸۰۰۷۷ سرخط اخبار

نیروهای مقاومت فلسطینی در پاسخ به حملات دیشب رژیم صهیونیستی به خان‌یونس، شامگاه دوشنبه شهرک‌های حومه نوار غزه را هدف حملات راکتی و خمپاره‌ای خود قرار دادند که طی آن یک دستگاه اتوبوس که در حال جابجایی نظامیان صهیونیست بود نیز با شلیک دقیق مورد اصابت قرار گرفته و منهدم شد.

به گزارش فارس منابع اسرائیلی از تلفات این حمله چیزی نگفته‌اند اما برخی منابع فلسطینی از مجروح شدن چندین نظامی اسرائیلی در این اتوبوس خبر داده‌اند. با این وجود شدت انفجار نشان می دهد ممکن است تلفات این حمله بیشتر از چیزی باشد که تا کنون گفته شده است.

منابع صهیونیستی پیش از این گفته بودند که در حملات راکتی نیروهای مقاومت یک دستگاه اتوبوس در نزدیکی نوار غزه هدف قرار گرفته است اما مدعی بودند که این اتوبوس حامل شهرک نشینان بوده است. اما تصاویری که حماس منتشر کرده نشان می‌دهد این اتوبوس حامل نظامیان صهیونیست بوده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از مجروح شدن دست کم ۴۶ شهرک نشین صهیونیست در حملات موشکی حماس به سرزمین‌های اشغالی خبر دادند.

در همین حال اسرائیل در پی حملات موشکی شب گذشته مقاومت، از زمین و هوا مقرهای نظامی حماس، نهادهای خدمات‌رسان و ساختمان شبکه ماهواره‌ای الاقصی در غرب نوار غزه را بمباران کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از المیادین، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی از شب گذشته و تا ساعات اولیه بامداد امروز به شکل مداوم مقرهای نظامی، ساختمان‌های دولتی و نهادهای خدمات رسان را در غزه بمباران کردند. بنا بر اعلام منابع فلسطینی در دور جدید حملات سه تن به شهادت رسیده‌اند.

منابع فلسطینی در غزه می‌گویند پس از یک شب پر تنش، از ساعات گذشته آرامش به این منطقه بازگشته است اما همچنان دو طرف آماده انجام حملات بیشتر هستند.

حملات رژیم صهیونیستی در شب گذشته یک ساختمان وابسته به وزارت داخلی حماس، مقر گارد ساحلی غزه، مقرهای عملیاتی نیروهای مقاومت، ساختمان شبکه الاقصی و برخی منازل شهروندان غزه را هدف قرار داد. با شهادت سه فلسطینی در حملات شب گذشته، شمار شهدای موج جدید درگیری میان نیروهای مقاومت و رژیم صهیونیستی به ۱۰ تن رسید.

در حمله اسرائیل به ساختمان تلویزیون الاقصی، ابتدا هواپیماهای شناسایی رژیم صهیونیستی چند موشک به سمت اطراف ساختمان این شبکه ماهواره‌ای شلیک کردند و پس از آن، جنگنده‌های صهیونیستی دست‌کم چهار فروند موشک به سمت این ساختمان شلیک و آن را با خاک یکسان کردند.

ساختمان این شبکه در مرکز یک منطقه دارای تراکم جمعیتی بالا واقع شده که حمله به آن باعث وارد آمدن خسارت‌های زیاد به منازل اطراف شد.

به گزارش خبرگزاری‌ها، اندکی پیش از بمباران مقر تلویزیونی الاقصی، برنامه این شبکه قطع شد.

در پی این رخداد، سخنگویان حماس و جهاد اسلامی فلسطین گفتند که هشدارهای خود را عملی کرده و از موشک‌هایی با برد بیشتر برای ضربه زدن به شهرهای دورتر استفاده خواهند کرد.

نیروهای مقاومت از شب گذشته تا ساعات نخست بامداد امروز بیش از ۴۰۰ موشک با برهای مختلف به سمت شهرک‌های صهیونیست نشین شلیک کردند که باعث ایجاد رعب و وحشت در میان اسرائیلی‌ها و فرار نزدیک به ۷۵ هزار تن به پناهگاه‌ها شده است.

اسرائیل می‌گوید بیش از ۱۰۰ موشک را با سامانه پدافندی خود هدف قرار داده است.

بنا بر گزارش شبکه المیادین، آژیر خطر در شهرک‌های صهیونیست‌نشین در لاهافیم در شمال بئر السبع، کریات أربع، غوش عصیون، وبیت لحم، الخلیل، بحر المیت و أریحا به صدا در آمد و تا شعاع ۴۰ کیلومتر از نوار غزه در پناهگاه‌ها برای اسکان شهرک‌نشین‌ها باز شده است.

منابع فلسطینی می‌گویند علاوه بر وارد آمدن خسارات گسترده به زیرساخت‌های این شهرک‌ها یک نظامی اسرائیلی نیز در این حملات کشته و ۵۴ شهرک نشین هم زخمی شده‌اند. یک اتوبوس حامل نظامیان اسرائیلی نیز هدف موشک مستقیم نیروهای مقاومت قرار گرفت که به انهدام کامل آن منجر شد. اسرائیل گزارشی از تعداد تلفات این حمله منتشر نکرده است.

کلید واژه ها: نوار غزه اسرائیل


( ۲ )

نظر شما :