جمالی: رییس‌جمهور از فرصت نشست سازمان ملل برای بیان مواضع ایران استفاده کند

۲۵ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۰:۱۳ کد : ۱۹۷۸۹۷۷ سرخط اخبار

یک عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: از آنجا که نشست اخیر سازمان ملل اولین جلسه بعد از خروج ترامپ از برجام و اعمال تحریم‌های ظالمانه است، رییس جمهور باید از فرصت برگزاری این نشست برای بیان مواضع جمهوری اسلامی ایران استفاده کند.

محمدجواد جمالی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: سازمان ملل محل مورد توجه همه جهانیان و کشورهای دنیاست. اکنون ما تحت وحشیانه‌ترین فشارهای آمریکا و بی‌رحمانه‌ترین تحریم‌ها هستیم که حتی غذا، پوشک، دارو و مواد اولیه هم در امان نمانده است. آمریکا خیلی از مواردی که با جان انسان‌ها سر و کار دارد را تحریم کرده است.

وی افزود: از طرف دیگر نشست سازمان ملل در وضعیت فعلی منطقه و مردم مسلمان، بحرین، یمن و فلسطین برگزار می‌شود. اکنون معامله قرن مطرح است. می‌خواهند حقوق مردم مظلوم فلسطین را پایمال کرده و حق بازگشت آوارگان فلسطینی را به فراموشی بسپارند. این نشست همچنین بعد از جابه‌جایی سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس برگزار می‌شود.

این عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: ترامپ رییس جمهوری است که تصمیماتش دنیا را دچار تلاطم کرده است که نمونه آن خروج از برجام و اعمال تحریم‌های ظالمانه، جابه‌جایی سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس و معامله قرن در شرایط حساس است. لذا حضور رییس جمهور در نشست سازمان ملل برای بیان این موارد و دفاع از مواضع جمهوری اسلامی ایران ضروری است.

جمالی با بیان اینکه رییس جمهور باید طرح‌های صهیونیستی ترامپ را افشا کند گفت: دنیا باید بداند که ایران با چه موجود عجیبی روبرو است. البته رییس جمهور باید تمرکزش را بر روی خروج آمریکا در برجام، ا عمال تحریم‌های ظالمانه و فشار بر جامعه بین‌الملل قرار دهد. در کنار تحریم‌های یکجانبه‌گرایانه علیه ایران دنیا از تصمیمات ترامپ در امان نیست و هیچ کشوری را نمی‌توان پیدا کرد که ترامپ با آن سازگاری داشته باشد مگر اسرائیل و کشورهای همراه آمریکا.

کلید واژه ها: نشست سازمان ملل


نظر شما :