کاهش ارزش پول روسیه بعد از تحریم جدید آمریکا

۱۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۲۱:۲۱ کد : ۱۹۷۸۳۳۹ سرخط اخبار

ارزش بورس موسکو و پول روسیه به دنبال تحریم های جدید آمریکا علیه این کشور، کاهش یافت.

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، به دنبال تحریم های جدید آمریکا علی روسیه ، بورس مسکو با کاهش شاخص ها روبه رو شد و ارزش پول روسیه (روبل) هم به کمترین قیمت در برابر دلار در دو سال اخیر رسید.

این تحریم های آمریکا پس از آن اعلام شد که دولت واشنگتن، دولت روسیه را در ماجرای ترور و مسمومیت یک جاسوس سابق در انگلیس ، مقصر شناخت. این جاسوس دوجانبه در جنوب انگلیس زندگی می کرد اما ناگهان او و دخترش مورد حمله شیمیایی قرار گرفت و به شدت مسموم شد اما از این حادثه جان سالم به در برد.

در صبح پنجشنه، قیمت روبل روسیه در برابر دلار آمریکا معادل 66 روبل در برابر یک دلار بود. این کمترین رقم از ماه نوامبر 2016 تاکنون است. همچنین قیمت برابری یورو - روبل هم به 77 روبل در مقابل یک یورو رسید که کمترین رقم از آوریل گذشته تاکنون است.

در بورس مسکو نیز سهام شرکت ایرفلوت (هواپیمایی روسیه) کاهش یافت. این موضوع بعد از آن روی داد که رسانه های آمریکایی گفته اند که دولت ترامپ در حال بررسی توقف پروازهای شرکت ایرفلوت به آمریکاست.

ارزش سهام بانک بزرگ سبربنک روسیه هم به میزان 4.27 درصد نیز کاهش یافت.
وزارت خارجه آمریکا تحریم هایی را علیه روسیه اعلام کرده بود اما به جزئیات این تحریم ها اشاره ای نداشت.

یک مقام وزارت خارجه آمریکا که خواست نامش فاش نشود به خبرنگاران گفت که تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه شامل ممنوعیت فروش فناوری های حساس مورد استفاده در تجهیزات الکترونیک است.

این اقدامات شامل صادرات صدها میلیون دلاری از آمریکا به روسیه است.

اقتصاد روسیه هم اکنون نیز درگیری تحریم های سال 2014 آمریکا علیه این کشور است که به دنبال اقدام روسیه به الحاق کریمه اوکراین به خاک خود صورت گرفت.


نظر شما :