امیدواری چین به توافق صلح کره‌شمالی و آمریکا

۲۲ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۷:۲۰ کد : ۱۹۷۷۲۰۶ سرخط اخبار

وزیر خارجه چین امروز سه شنبه پیش از امضای سند "جامع" میان رهبران آمریکا و کره شمالی از مذاکرات آنها استقبال و حمایت کشورش را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، وانگ یی، وزیر امور خارجه چین به خبرنگاران گفت: امیدواریم رهبران ارشد دو کشور بتوانند مداخلات را دفع، اعتماد دوجانبه ایجاد و بر اختلافات غلبه کرده و بتوانند به سازشی اولیه درباره ارتقا و دستیابی به خلع سلاح هسته ای در شبه جزیره کره دست یابند و به ارتقا و ایجاد یک مکانیزم صلح برای این شبه جزیره کمک کنند.

سخنان وانگ یی پیش از آن مطرح شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی یک سند جامع را به دنبال نشست تاریخی در سنگاپور امضا کنند. او تاکید کرد: البته مایلیم که تمام طرف های مرتبط تلاش های مثبت و سازنده ای انجام دهند. چین همچنان می تواند نقش سازنده ای ایفا کند.

او افزود: از نظر چین مساله هسته ای شبه جزیره کره یک مساله امنیتی است و مهمترین مساله این است که ایالات متحده و کره شمالی بنشینند و راهی برای حل مشکلاتشان بیابند. همزمان باید مکانیزم صلحی برای این شبه جزیره باشد تا نگرانی های امنیتی منطقی کره شمالی حل شود. گمان می کنم هیچکس تردیدی درباره نقش مهم و ویژه ای که چین ایفا کرده است، ندارد و این نقش ادامه خواهد یافت.


نظر شما :