روسیه و مصر درباره برجام و سوریه گفت وگو کردند

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۷:۴۱ کد : ۱۹۷۶۶۴۹ سرخط اخبار

به گزارش بامداد سه شنبه ایرنا به نقل از وزارت امور خارجه روسیه، نشست وزیران امور خارجه و دفاع روسیه و مصر روز دوشنبه در چارچوب 2+2 در مسکو برگزار شد و از طرف روسی سرگئی لاوروف و سرگئی شایگو و از طرف مصر نیز صامح شکری و صدقی صبحی در آن شرکت کردند. 
لاوروف درباره این دیدار در جمع خبرنگاران گفت که این چهارمین نشست وزیران خارجه روسیه و مصر در چارچوب 2+2 بود. 
وی با بیان اینکه این ساز وکار برای گفت وگوی روسیه و کشورهای عربی بی نظیر است، اظهار داشت: برگزاری این نشست ها بین روسیه و مصر نشانگر ماهیت ویژه روابط دو کشور است که در سال های اخیر تا سطح مشارکت راهبردی ارتقاء یافته است. 
لاوروف با اشاره به اینکه در نشست 2+2 با مصر مسائل خاورمیانه و شمال آفریقا مورد بررسی قرار گرفت، خاطرنشان کرد: روسیه و مصر در انسجام تلاش های جامعه جهانی علیه تروریسم اتفاق نظر دارند. 

**خروج آمریکا از برجام بر وضع منطقه تاثیر منفی می گذارد
وزیر خارجه روسیه هشدار داد که خروج آمریکا از توافق هسته ای با ایران (برجام) بر وضعیت منطقه تاثیر منفی می گذارد و این مساله (خروج آمریکا از برجام) و وضعیت پیش آمده براثر این اقدام به تفصیل در نشست روسیه و مصر مورد بررسی قرار گرفت. 

**مساله سوریه راه حل نظامی ندارد 
لاوروف در ادامه سخنان خود به گفت وگوی طرف های روسی و مصری در خصوص اوضاع سوریه اشاره کرد و افزود: ما و دوستان مصری بر این باوریم که مناقشه سوریه راه حل نظامی ندارد. 
وی افزود: حل و فصل مساله سوریه فقط از راه های سیاسی و از طریق گفت وگوهای سوری - سوری مطابق قطعنامه 2254 سازمان ملل متحد و با توجه به نتایج کنگره گفت وگوهای ملی سوری - سوری در سوچی ممکن است. 
لاوروف خاطرنشان کرد که طرف های روسی و مصری بر هماهنگی اقدامات خود در مساله مصر تاکید کردند. 
به گفته لاوروف، در نشست وزیران خارجه و دفاع روسیه و مصر مسائل لیبی و بحران یمن نیز مطرح و دو طرف درباره این مسائل گفت وگو کردند. 

کلید واژه ها: روسیه و مصر


نظر شما :