وزیر نفت: توتال حرفی از ترک پارس جنوبی نزده است

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۲۳:۲۵ کد : ۱۹۷۶۶۰۱ سرخط اخبار

وزیر نفت گفت: توتال هنوز چیزی در رابطه با خروج از پارس جنوبی اعلام نکرده است.

به گزارش تسنیم، بیژن زنگنه وزیر نفت پس از دیدار با رشید مردوف وزیر امورخارجه ترکمنستان در جمع خبرنگاران حاضر شد و در خصوص شکایت از ترکمنستان به دیوان داوری به علت قطع صادرات گاز اظهار داشت: قرار است از طریق مذاکرات این مسائل اختلافی را حل کنیم.

وی افزود: امروز مذاکرات مثبتی درباره همکاری های نفتی و گازی بین ایران و ترکمنستان انجام شد و قرار است همکاری های خود را با توجه به نظر مثبتی که روسای جمهوری ۲ کشور دارند ادامه دهیم.

وزیر نفت با بیان اینکه "امروز نیز کارشناسان ۲ کشور به مذاکرات خود ادامه می دهند تا روابط در همه زمینه ها توسعه یابد"، گفت: از ابتدای امسال اجازه دادیم که ترکمنستان گاز خود را از طریق ایران به جمهوری آذربایجان سواپ کند و تا امروز هم سواپ گاز ادامه دارد.

زنگنه در پاسخ به سوالی در خصوص تصمیم احتمالی توتال برای ترک فاز ۱۱ پارس جنوبی به علت خروج آمریکا از برجام گفت : توتال هنوز چیزی در این باره اعلام نکرده است.

وزیرنفت در پاسخ به اینکه "آیا اختلافات گازی دو کشور در این سفر حل و فصل می شود"، گفت: دو طرف نقطه نظرات خود را اعلام کرده و کارشناسان ۲ کشور به مذاکرات خود ادامه می دهند تا اختلاف نظرها حل شود.

کلید واژه ها: ترکمنستان


نظر شما :