ایران: آمریکا و انگلیس به تجارت خونینی در یمن مشغول هستند

۲۹ فروردین ۱۳۹۷ | ۲۳:۳۸ کد : ۱۹۷۶۱۲۵ سرخط اخبار

نمایندگی دائم کشورمان در سازمان ملل در نیویورک ضمن رد ادعاهای واهی نمایندگان آمریکا و انگلیس در نشست شورای امنیت درباره دخالت ایران در یمن، اعلام کرد که این دو کشور به تجارت خونینی در یمن مشغول هستند.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نیویورک در واکنش به نشست توجیهی شورای امنیت درباره یمن و ادعاهای واهی نمایندگان دائم آمریکا و انگلیس در این نشست علیه ایران، بیانیه ای مطبوعاتی به شرح زیر صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: «نمایندگان دایم آمریکا و انگلیس در خلال نشست توجیهی شورای امنیت در مورد یمن در تاریخ ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ اتهامات واهی خود علیه ایران را تکرار کردند تا بر نقش خود در ایجاد وضعیت اسفبار در یمن سرپوش گذارند. ایران این تبلیغات بی اساس را به صورت قاطع رد می کند.»

بیاینه مزبور می افزاید: «واقعیت این است که جنگ تجاوزکارانه عربستان سعودی علیه یمن دلیل بنیادین اصلی تشدید بحران است.  باعث تاسف است که عربستان سعودی و حامیان جنگ طلبش به عنوان طرف اصلی مسئول این فاجعه بشری تلاش دارند بر جرایم شرم آورشان با وارد آوردن اتهامات نادرست علیه دیگران یا تلاش برای گسترش بحران خارج از مرزهای یمن سرپوش نهند.»

نمایندگی دائم ایران در نیویورک در این بیانیه با اعلام اینکه «آمریکا و انگلیس هم اکنون مشغول به تجارت خونینی در یمن هستند»، می افزاید: «آمریکا نه تنها بمب هواپیماهای سعودی را برای هدف قرار دادن غیرنظامیان فراهم می کند، بلکه اخیرا نقش خود را به مشارکت رسمی در طراحی این جنگ غیربشری هم توسعه داده است. همدستی آمریکا و انگلیس در ایجاد بدترین بحران بشری در جهان در یمن شرم آور و بی انتها است.»

به گزارش فارس، نشست توجیهی شورای امنیت درباره یمن برگزار و نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل در اظهاراتی در این نشست بار دیگر اتهاماتی را علیه ایران مطرح کرد و گفت: «حوثی ها بدون حمایت ایران نمی توانستند چنین موشک هایی بسازند.»

نماینده انگلیس نیز در این نشست ایران را به بی ثبات کردن یمن متهم کرد.

کلید واژه ها: آمریکا و انگلیس آمریکا و انگلیس در


نظر شما :