اذعان مقام نظامی صهیونیست به حمله به اهداف ایرانی در سوریه

۲۷ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۹:۲۳ کد : ۱۹۷۶۰۷۱ سرخط اخبار

یک مقام نظامی ارشد رژیم صهیونیستی اذعان کرد که برای اولین بار به اهداف و تاسیسات ایرانی در سوریه حمله کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک مقام نظامی ارشد رژیم صهیونیستی اذعان کرد که جنگنده های این رژیم در تاریخ 20 فروردین برای اولین بار به اهداف ایرانی در سوریه حمله کردند.

این مقام نظامی با اشاره به ورود یک پهپاد به حریم هوایی فلسطین اشغالی در تاریخ 21 بهمن 96، به خبرنگار روزنامه «نیویورک تایمز» گفت: «این بار اول بود که دیدیم ایران علیه اسرائیل کاری انجام می دهد، خودش، نه از طریق نواب منطقه ای. این امر دوره جدیدی را آغاز کرد».

این مقام نظامی صهیونیست با ادعای اینکه پهپاد مذکور ایرانی و برای حمله به این رژیم مسلح بود، اضافه کرد: «این اولین بار بود که ما به اهداف زنده ایرانی، هم تاسیسات و هم افراد (در سوریه) حمله کردیم».

در تاریخ شنبه 21 بهمن 96 بود که بالگردهای رژیم صهیونیستی یک پهپاد را بر فراز فلسطین اشغالی هدف قرار دادند. در پی این حادثه، جنگنده های صهیونیست با ورود به حریم هوایی سوریه، مناطقی را هدف قرار داده اند.

در جریان آن عملیات یک جنگنده اف-16 رژیم صهیونیستی هدف پدافند هوایی ارتش سوریه قرار گرفته و ساقط شد. تل آویو تاکنون مدرکی دال بر ایرانی بودن پهپاد یا ورود این پهپاد به آسمان جولان ارائه نکرده است. جولان منطقه ای است که تحت اشغال رژیم صهیونیستی قرار دارد و هنوز بر اساس قانون بین الملل بخشی از سوریه به شمار می آید.

بامداد روز دوشنبه 20 فروردین بود که پایگاه هوایی T-4 در سوریه هدف حمله هوایی و اصابت چندین موشک قرار گرفت. 

وزارت دفاع دفاع روسیه افشا کرد دو جنگنده اف15 رژیم صهیونیستی با نقض حریم هوایی لبنان، 8 فروند موشک به سمت پایگاه هوایی T4 در حمص شلیک کردند. 5 فروند از این موشک ها توسط پدافند هوایی سوریه هدف قرار داده شد اما 3 فروند دیگر به پایگاه اصابت کرد.

گفته می شود در این حمله حداقل 14 نفر جان خود را از دست داده اند.

«علی اکبر ولایتی» مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل نیز روز سه شنبه تاکید کرده بود جنایت رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن پایگاه هوایی سوریه بدون پاسخ نخواهد ماند.

کلید واژه ها: رژیم صهیونیستی پهپاد مقام نظامی


نظر شما :