1.5 میلیون ایرانی در صف مهاجرت استرالیا و کانادا

۲۶ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۷:۴۳ کد : ۱۹۷۶۰۳۶ سرخط اخبار

 نایب رئیس اتاق ایران و چین نوشت: در شرایط حاضر تصمیمات اتخاذشده منطقی است و هرکس در این باره انتقاد دارد، باید راهکار خود را به تناسب وضعیت موجود ارائه بدهد.

به گزارش روزنامه جوان، وی با بیان اینکه شنیده ها حاکی از آن است، هم اکنون بیش از 100 هزار نفر در صف اخذ ویزای سرمایه گذاری هستند و چندی پیش نیز اعلام شده بود که بیش از 1.5 میلیون نفر درخواست مهاجرت به استرالیا و کانادا را داده اند، گفت: شرایط و تبلیغات به گونه ای عمل شده که حتی مردم عادی و متوسط هم به فکر خروج از کشور از طریق خرید خانه و ویلا شده اند و باید فکری به حال این موضوع کرد.

حریری با بیان اینکه نباید توقع داشته باشیم منابع ارزی کشور به شکل عادی در اختیار قرار بگیرد، افزود: انتقاد اصلی از دولت این است که خیلی دیر وارد فاز تدافعی شده از 1.5 سال پیش معلوم بود که احتمال دعوای ترامپ و ایران وجود دارد و نباید برای عادی جلوه دادن اوضاع اقدامات سختگیرانه را عقب انداخت، به علاوه آمارهای بانک مرکزی به خوبی فرار سرمایه ها را نشان می داد.
وی همچنین درباره محدودکردن فعالیت های صرافی ها و تأمین منابع ارزی برای واردات گفت: تعریف صرافی در دنیا با آنچه اکنون در کشور ما جاری است، متفاوت بوده و بنابراین هر چه به سمت شفاف سازی پیش برویم و منابع را مدیریت کنیم، شاهد کاهش رانت ها و کاهش فشار قیمت ها بر مردم خواهیم بود.


نظر شما :