سعودی: همانند ایران، امکان غنی‌سازی اورانیوم می‌خواهیم

۲۸ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۷:۳۴ کد : ۱۹۷۵۶۴۶ سرخط اخبار

یک منبع نزدیک به حاکمیت آل سعود گفته که عربستان سعودی در مذاکره با آمریکا بر سر توافق هسته ای امتیازاتی که از امتیازات ایران در برجام باشد را نمی پذیرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک منبع نزدیک به حکومت عربستان سعودی درباره تلاش های ریاض برای رسیدن به توافقی در زمینه انرژی هسته ای با قدرت های جهانی گفته که کشورش امتیازاتی کمتر از امتیازات اعطا شده به ایران در توافق هسته ای برجام را قبول نخواهد کرد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از این منبع که اشاره ای به نامش نکرده نوشت: «در نهایت، برای حکومت عربستان سعودی پذیرفتن بندهایی کمتر از آنچه اوباما به ایرانی ها داد، یعنی امکان غنی سازی در آینده تقریباً غیرممکن است.»

منابع خبری پیشتر از آغاز گفت وگوها میان دولت «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا و عربستان سعودی در خصوص توافق در زمینه انرژی هسته ای خبر داده بودند. 

عربستان سعودی قبلاً گفته به دنبال دست یابی به توافقی با آمریکا در زمینه انرژی هسته ای، بدون محدودیت در زمینه غنی سازی اورانیوم و بازفرآوری آن است. پیشتر آسوشیتدپرس گزارش داده بود ریاض گفته در صورتی که محدودیت های ایران در برجام تشدید شود، آنها هم محدودیت ها در زمینه غنی سازی اورانیوم را خواهند پذیرفت. 

«محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان سعودی در مصاحبه ای با شبکه خبری سی بی اس نیوز که بخش هایی از آن بامداد دوشنبه منتشر شده گفته در صورتی که ایران بخواهد سلاح اتمی درست کند، عربستان هم همین کار را خاواهد کرد.


نظر شما :