تصاویر: جدیدترین پهپادهای ایران

۱۸ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۸:۰۳ کد : ۱۹۷۴۹۰۶ سرخط اخبار

در ششمین روز از دهه مبارک فجر سامانه سیستم رانش شفت متحرک ۱۸۰۰ اسب دریایی برای شناورهای تندرو دریایی و همچنین طراحی و ساخت سیستم حفاظت از خوردگی و بدنه با حضور جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رونمایی شد.

به گزارش ایسنا، سردار سرتیپ پاسدار قاسم تقی زاده با تبریک ایام الله دهه فجر و چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار داشت: امروز در ششمین روز از دهه مبارک فجر در طلیعه ورود به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شاهد رونمایی از سامانه سیستم رانش شفت متحرک 1800 اسب دریایی برای شناورهای تندرو دریایی و همچنین طراحی و ساخت سیستم حفاظت از خوردگی شناورها به عنوان دستاوردی دیگر از متخصصان صنعت دفاعی هستیم.

وی سامانه سیستم رانش شفت متحرک 1800 اسب دریایی را به عنوان پیشرفته ترین نسل از سیستم های رانش تندرو دریایی معرفی کرد و ادامه داد: سیستم رانش شفت متحرک 1800 اسب دریایی با تکیه بر توان علمی و فنی متخصصان سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و تمام در داخل کشور طراحی و ساخته شده است.

همچنین وی با اشاره به طراحی و ساخت سیستم حفاظت کاتدی جریان تزریقی با قابلیت های ویژه برای شناورها توسط سازمان صنایع دریایی گفت: این دستگاه راه حلی هوشمندانه و سیستمی کاملا دیجیتال در حفاظت از بدنه و کلیه اجرای مغروق شناور است.

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه این سیستم قابلیت تنظیم شدن در انواع محیط های دریایی و ایجاد حفاظت مناسب از سازه را داراست، خاطرنشان کرد: از قابلیت های ویژه سیستم حفاظت کاتدی ساخته شده مانیتورینگ حفاظت کاتدی به همراه جعبه سیاه اطلاعات حفاظت کاتدی شناور است.

عکس| جدیدترین پهپادهای ایران را ببینید

سه گانه های ۲۰۰۰ کیلومتری؛ "پهپاد M-۶" زوج جدید شاهد و فطرس

روز گذشته با افتتاح خط تولید انبوه پهپادهای مهاجر ۶، شمار پهپادهای دوربرد ایرانی به ۳ رسید. اولین نمونه ها از این پهپاد پیشرفته، تحویل نیروی زمینی سپاه خواهد شد.

عکس| جدیدترین پهپادهای ایران را ببینید

جمهوری اسلامی ایران امروزه با در اختیار داشتن انواع پهپادها با کارکردهای مختلف، جزو برترین کشورهای جهان در حوزه ساخت و تولید پهپادهای نظامی و غیرنظامی محسوب می شود.

شاید اولین سری از پهپادهای ایرانی را بتوان نمونه اولیه پهپاد مهاجر1 نامید. این پهپاد بنابر نیاز کشورمان برای دستیابی به اطلاعات دشمن، در دوران جنگ تحمیلی توسط متخصصان کشورمان ساخته و رونمایی شد و کمک قابل توجهی به نیروهای کشورمان در دستیابی به اطلاعات محرمانه یگان های ارتش بعثی داشت.

اما پس از اینکه جنگ پایان یافت، متخصصان صنایع هوایی کشورمان در وزارت دفاع و جهادهای خودکفایی نیروها، دست به کار شدند و نمونه های مختلفی از پهپادها با قابلیت های متفاوت را تولید کردند و در اختیار یگان های ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گذاشتند.

با تلاش متخصصان کشورمان، امروزه خانواده پهپادهای مهاجر، خانواده پهپادهای ابابیل و پهپادهای شاهد، یسیر، سریر و . . .، مشهورترین پهپادهای ایرانی هستند که عملیاتی بوده و در رزمایش های مختلف به کار گرفته شده اند.

در میان پهپادهای ایرانی اما، سه پهپاد وجود دارد که دوربردترین پرنده های ایرانی هستند، پهپادهایی مسلح و با قابلیت شناسایی که بردشان 2000 کیلومتر است. روز گذشته رسما از خط تولید جدیدترین پهپاد دوربرد ایران با نام مهاجر 6، رونمایی شد تا این پهپاد عملا سومین پهپاد دوربرد شود.

در ذیل، نگاهی داریم به پهپادهای دوربرد ایرانی:

عکس| جدیدترین پهپادهای ایران را ببینید

 

پهپاد شاهد 129

- برد: 2000 کیلومتر

- ماموریت: شناسایی - رزمی

- سلاح: موشک های سدید (F & F)

- مداومت پرواز: 24 ساعت

- بکارگیرنده: سپاه پاسداران

- وضعیت تولید: تولید انبوه

عکس| جدیدترین پهپادهای ایران را ببینید

عکس| جدیدترین پهپادهای ایران را ببینید

 

پهپاد فطرس

برد: 2000 کیلومتر

- ماموریت: شناسایی - رزمی

- سلاح: موشک های سدید

- مداومت پرواز: 16 تا 30 ساعت

- بکارگیرنده: نامشخص

- وضعیت تولید: نامشخص

عکس| جدیدترین پهپادهای ایران را ببینید

عکس| جدیدترین پهپادهای ایران را ببینید

پهپاد مهاجر 6

برد: حدود 2000 کیلومتر

- ماموریت: شناسایی - رزمی

- سلاح: بمب های قائم

- مداومت پرواز: نامشخص

- بکارگیرنده: نیروی زمینی سپاه

- وضعیت تولید: تولید انبوه

عکس| جدیدترین پهپادهای ایران را ببینید

عکس| جدیدترین پهپادهای ایران را ببینید

کلید واژه ها: پهپاد


( ۳۹ )

نظر شما :

عبدالامیر رضایی ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۹:۳۱
با این فن آوری اولا دست تولیدکنندگان آن رامیبوسم و با آن امریکارا به زانو در آورید