لاوروف: برجام با خروج هر یک از طرف‌ها نابود خواهد شد

۳۰ دی ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰ کد : ۱۹۷۴۴۹۳ سرخط اخبار

وزیر امورخارجه روسیه تاکید کرد: توافق هسته ای با ایران بدون حضور آمریکا ادامه نخواهد یافت و اروپایی ها به خوبی خطرات این مسئله را درک می کنند.وزیر امورخارجه روسیه تاکید کرد: توافق هسته ای با ایران بدون حضور آمریکا ادامه نخواهد یافت و اروپایی ها به خوبی خطرات این مسئله را درک می کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه در یک کنفرانس خبری در سازمان ملل با اشاره به توافق هسته ای ایران و گروه 1+5 که در سال 2015 حاصل شد، گفت که اگر هر یک از طرف های این توافق، از آن خارج شوند، توافق به سادگی از بین می رود.

لاوروف افزود: توافق هسته ای ایران هنوز نمرده و تا زمان بررسی بعدی آمریکا همچنان پابرجاست. روسیه نیز تلاش بیشتری برای حفظ آن خواهد کرد. ما هیچ گونه آسیبی را به این توافق نمی پذیریم

وی همچنین اظهار داشت: مسکو اطلاعاتی به دست آورده است که نشان می دهد آمریکا در تلاش است اتحادیه اروپا را به تغییر موضعش درباره این توافق متقاعد کند و از واشنگتن پیروی کند. اگر هر یک از طرف های توافق از آن خارج شود، این توافق نمی تواند اجرا شود. سپس توافق هسته ای شکست خواهد خورد و توافق دیگری هم وجود نخواهد داشت.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه ادامه داد: این توافق با مذاکره مجدد حفظ نخواهد شد، به ویژه با توجه به درخواست های واشنگتن درباره توافق هسته ای که از نظر تهران غیر قابل قبول است. این کاملا روشن است. من بر این باورم که اروپایی ها در حال حاضر خطرات این مسئله را درک می کنند.
به گزارش رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته همزمان با تمدید تعلیق تحریم های ایران گفت که اگر اروپایی ها در این فرصت 120 روزه، آنچه وی نقاط ضعف توافق هسته ای می خواند را اصلاح نکنند، واشنگتن از توافق خارج خواهد شد.
لاوروف در بخش دیگری از سخنان خود، اقدام آمریکا برای تشکیل یک نیروی نظامی محلی در شمال سوریه را مورد انتقاد قرار داد و گفت که این کار با تمامیت ارضی سوریه مغایرت دارد. این اقدام آمریکا به معنای نقض حاکمیت سوریه است.


نظر شما :