گوترش: ایران به‌طور کامل به توافق هسته‌ای پایبند بوده است

۲۱ آذر ۱۳۹۶ | ۱۸:۰۵ کد : ۱۹۷۳۷۲۷ سرخط اخبار

دبیر کل سازمان ملل با تائید پایبندی ایران به برجام گفت: خودداری رئیس جمهور آمریکا از تائید کردن تعهد ایران به توافق هسته ای، آینده توافق را در ابهام قرار داده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در گزارشی به شورای امنیت تائید کرد که ایران به طور کامل به تعهداتش در توافق هسته ای سال 2015 عمل کرده است.

گوترش در گزارشی که قرار است روز هجدهم دسامبر در شورای امنیت به بحث گذاشته شود، همچنین تاکید کرد که توافق هسته ای ایران و گروه 1+5 بهترین راه برای تضمین ماهیت صرفا صلح آمیز برنامه هسته ای ایران است.

بنا بر گزارش خبرگزاری صداوسیما، وی خاطر نشان کرد: متاسفانه، خودداری دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از تایید کردن تعهد ایران به توافق هسته ای، آینده این توافق را در هاله ای از ابهام قرار داده است.

دبیر کل سازمان ملل در ادامه خاطرنشان کرد که اطمینان دارد تا کنون، آمریکا به ماندن در این توافق پایبند بوده است.

این در حالی است که رئیس جمهور  آمریکا با تائید نکردن توافق هسته ای توپ را به زمین کنگره انداخته و تصمیم گیری بر سر وضع مجدد تحریم ها علیه تهران را به عهده قانونگذاران قرار داده است. بازگرداندن تحریم ها می تواند آینده توافق هسته ای با ایران را تهدید کند، چراکه به عنوان نقض متن توافق تلقی خواهد شد.


نظر شما :