ترامپ و آنگ‌سان سوچی برنده جایزه اسلام هراسی ۲۰۱۷

۰۷ آذر ۱۳۹۶ | ۱۷:۴۲ کد : ۱۹۷۳۵۰۸ سرخط اخبار

آنگ سان سوچی، وزیر امور خارجه و رهبر دوفاکتوی میانمار و دونالد ترامپ برنده "جایزه جهانی اسلام هراسی" سال ۲۰۱۷ معرفی شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، انتخاب دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به عنوان برنده جایزه اسلام هراسی در سال ۲۰۱۷ در آمریکا چندان تعجب آور نبود چرا که وی در سال ۲۰۱۶ نیز برنده این جایزه شده بود.

ترامپ پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دستور اجرایی منع ورود مسلمانان به خاک آمریکا را صادر کرد.

از سوی دیگر خشونت ها علیه اقلیت مسلمان میانمار در طول سال جاری میلادی به حدی مشهود بود که سبب شد آنگ سان سوچی از میان کاندیداهای دیگر برنده جایزه اسلام هراسی در عرصه بین الملل یعنی "دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، مارین لوپن، رهبر جبهه ملی فرانسه و گرت ویلدرز، رهبر اسلام ستیز حزب آزادی هلند" انتخاب شود.

شورای اروپایی روهینجا اخیرا اعلام کرد که در سه روز گذشته بین دو هزار تا سه هزار مسلمان در ایالت راخین میانمار کشته شده و همچنین تاکنون بالغ بر ۶۱۷ هزار تن از این مسلمانان در طی سال جاری میلادی در کشور بنگلادش آواره شدند.

جایزه سالانه اسلام هراسی از سوی کمیسیون حقوق بشر اسلامی واقع در شهر لندن و با نظر نمایندگان تعداد زیادی از سازمان های مسلمان و سازمان های غیردولتی اعطا می شود.

معمولا در ابتدای این برنامه آیاتی از قرآن کریم قرائت می شود.

در حوزه بریتانیا نیز تامی رابینسون، رهبر سابق گروه فاشیستی لیگ دفاع انگلیس که به دیدگاه های به شدت ضد اسلامی مشهور است به عنوان اسلام هراس امسال اعلام شد.

دیگر کاندیداهای این حوزه عبارت بودند از کیتی هاپکینز، ستون نویس و مجری تلویزیون، نایجل فاراژ، رهبر سابق حزب پوپولیست استقلال انگلیس، آن ماری واترز، بنیانگذار حزب راست افراطی "برای بریتانیا" و بوریس جانسون، وزیر امور خارجه فعلی انگلیس.

در حوزه رسانه نیز شبکه فاکس نیوز جایزه اسلام هراسی سال ۲۰۱۷ را کسب کرد.

کلید واژه ها: اسلام هراسی رهبر


نظر شما :