پوتین، ملک سلمان و ترامپ را در جریان دیدار با اسد قرار می‌دهد

۳۰ آبان ۱۳۹۶ | ۱۹:۵۵ کد : ۱۹۷۳۳۷۳ سرخط اخبار

سخنگوی کاخ کرملین گفته است که رئیس جمهوری روسیه به زودی پادشاه عربستان و رئیس جمهور آمریکا را در جریان نشست با رئیس جمهور سوریه قرار خواهد داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، کاخ کرملین اعلام کرد، «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهوری روسیه به زودی «ملک سلمان» پادشاه عربستان و «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا را در جریان نشست اخیر با «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه قرار خواهد داد.

سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه اعلام کرده که پوتین درنظر دارد تا امروز سه شنبه با «ملک سلمان» پادشاه عربستان تلفنی گفت وگو کرده و ممکن است وی را در جریان نتایج دیدار با رئیس جمهور سوریه قرار دهد.

بنا بر گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، کاخ کرملین همچنین اعلام کرده که سفر اخیر اسد به روسیه تضمین می کند که وی با طرح های صلح که میان روسیه، ایران و ترکیه حاصل شده، موافق است.

سخنگوی کاخ کرملین تأکید کرد: «تنها ملت سوریه هستند که نقش بشار اسد در آینده را مشخص می کنند».

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین همچنین گفته است: «دیدار پوتین و اسد پیش زمینه توافقات سه جانبه میان روسیه، ایران و ترکیه را فراهم می کند».

وی افزود: «پوتین و اسد در راستای تحقق وعده رئیس جمهوری روسیه برای همکاری را دولت سوریه پیش از نشست سه جانبه میان روسیه، ایران و ترکیه دیدار کردند».
سخنگوی کاخ کرملین همچنین تأکید کرد که نشست میان رؤسای جمهوری روسیه و سوریه در سوچی حدود سه ساعت به طول انجامیده است.

پسکوف در ادامه گفت، پوتین و اسد در این دیدار اعلام کردند که پناهجویان بازگشت به سوریه را آغاز کرده اند.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه علاوه بر این تأکید کرد: «اسد در این دیدار گفت که عملیات نیروی هوایی روسیه در سوریه در حال نزدیک شدن به مرحله پایانی است. رئیس جمهور روسیه این جمله را اصلاح کرده و گفت که البته احتمال بازتکرار فعالیت های تروریستی در سوریه وجود دارد».

کلید واژه ها: کرملین کاخ کرملین


نظر شما :