ترامپ بخشی از هزینه‌های پرونده مداخله روسیه را عهده‌دار می‌شود

۳۰ مهر ۱۳۹۶ | ۲۱:۱۷ کد : ۱۹۷۲۶۹۴ سرخط اخبار

یک مقام کاخ سفید فاش کرد، دونالد ترامپ قصد دارد دست کم ۴۳۰ هزار دلار از پولش را صرف کمک به پرداخت هزینه های حقوقی کارکنان کاخ سفید و مشاوران کمپینش کند که با تحقیقات روسیه درباره مداخله در انتخابات ۲۰۱۶ ارتباط دارند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری پرس اسوسیشن، این اولین تعهد این چنینی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکاست که تحقیقات جاری درباره احتمال همدستی کمپینش با روسیه را ساخته دست دموکرات هایی می داند که درصدد توجیه شکست هیلاری کلینتون در نوامبر ۲۰۱۶ هستند.

هنوز مشخص نیست که این پرداخت ها به چه صورتی انجام می شود و یا اینکه مبلغ فوق به کدام یک از مشاوران داده خواهد شد.

این مقام آمریکایی مطلع از برنامه های ترامپ خواست نامش فاش نشود.

همزمان با ادامه تحقیقات شورای ویژه رابرت مولر و کمیته های مجلس نمایندگان آمریکا و سنا درباره نقش روسیه در این کمپین، ترامپ، مشاوران و دستیارانش با هزینه صدها هزار دلاری اقدامات حقوقی مواجه شدند. تیم تحقیقات مولر با مقام های کنونی و سابق کاخ سفید مصاحبه کردند و مقام های کمپین ترامپ و دیگران ده ها هزار ایمیل و سند به بازرسان فدرال و کنگره تحویل داده اند.

کمیته ملی جمهوری خواهان و کمپین انتخاب مجدد رئیس جمهوری آمریکا برخی از این هزینه ها را جبران کرده اند که به عنوان نمونه می توان به هزینه های حقوقی پرونده دونالد ترامپ جونیور، پسر ارشد رئیس جمهوری آمریکا اشاره کرد که متهم است سال ۲۰۱۶ با یک وکیل روسی دیدار کرده بود تا اطلاعاتی علیه هیلاری کلینتون دریافت کند.

ترامپ مکررا همدستی با روسیه با هدف پیروزی در انتخابات را تکذیب می کند و برآورد آژانس های اطلاعاتی آمریکا مبنی بر اینکه روسیه علنا ترامپ را ترجیح می داده رد می کند. ادامه تحقیقات و توجه به این مساله موجب خشم ترامپ شده است چرا که او این تلاش ها را بخشی از اقدامات در راستای غیر مشروع نشان دادن ریاست جمهوری خودش می داند.


نظر شما :