تونی بلر از امارات پول می‌گرفت

۲۴ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۶:۲۸ کد : ۱۹۷۰۹۱۰ سرخط اخبار

روزنامه ساندی تلگراف فاش کرد که نخست وزیر پیشین انگلیس که بعنوان فرستاده کمیته چهار جانبه صلح خاورمیانه کار می کرد به صورت مخفیانه از سوی امارات تامین مالی می شد.

به گزارش ایسنا، روزنامه ساندی تلگراف با استناد به ایمیل های سفیر امارات در آمریکا که چندی پیش هک شده بود، فاش می کند که ابوظبی به صورت مخفیانه به دفتر تونی بلر، نخست وزیر پیشین انگلیس که بعنوان رئیس کمیته چهار جانبه صلح خاورمیانه کار می کرد، کمک مالی کرده بود.

کمیته چهارجانبه شامل آمریکا، اتحادیه اروپا، روسیه و سازمان ملل به منظور میانجی گری در روند صلح میان اسرائیل و فلسطین تشکیل شد. این گروه مهمترین منبع مالی تشکیلات خودگردان فلسطین است و حدود نیمی از بودجه این تشکیلات را تأمین می کند.

تونی بلر بخاطر رایزنی هایش در کمیته مذکور در لیست حقوق دولت امارات قرار داشت.

یکی از اعضای ارشد وزارت امور خارجه انگلیس که بعنوان رئیس دفتر تونی بلر فعالیت داشت، برای ایجاد ارتباط با امارات منصوب شده بود.

افشای ایمیل های مذکور باعث مطرح شدن سوالاتی درباره زندگی شخصی و دولتی تونی بلر شده است.

نخست وزیر پیشین انگلیس همیشه تاکید داشته که زندگی شخصی و دولتی اش کاملا از هم جداست و این مساله را رد کرد که رئیس دفترش در زمان فعالیت بعنوان فرستاده کمیته چهار جانبه صلح خاورمیانه در فعالیت تجاری دست داشته است.

یکی از سخنگوهای تونی بلر گفت، این کمک مالی مربوط به هزینه های بلر و کارمندش در لندن برای کار در کمیته بوده و آنها این کار را برای کمیته چهار جانبه صلح خاورمیانه انجام می دادند.

وی ادامه داد: هیچ ابهامی درباره دفتر کار بلر در لندن که برای کار در کمیته بوده، وجود ندارد. نخست وزیر پیشین انگلیس هرگز از کمیته برای انجام منافع اقتصادی خود استفاده نکرده و هیچ ارتباطی با کارهای تجاری ندارد.

کلید واژه ها: بلر کمیته چهار جانبه صلح تونی بلر کمیته چهار جانبه جانبه صلح چهار جانبه پیشین انگلیس صلح خاورمیانه جانبه صلح خاورمیانه کمیته چهار چهار جانبه صلح وزیر پیشین انگلیس چهار جانبه صلح خاورمیانه


نظر شما :