ترکیه تلویحا آمریکا را به حمایت از پ.ک.ک متهم کرد

۱۰ مرداد ۱۳۹۶ | ۲۱:۰۱ کد : ۱۹۷۰۶۰۶ سرخط اخبار

وزیر کشور ترکیه به طور غیرمستقیم گفت که آمریکا با حمایت از یگان های مدافع خلق سوریه، در واقع از پ.ک.ک حمایت می کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه حریت، سلیمان سویلو در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: حمایت از پ.ک.ک در سطح جهان و از سوی کشورهای مختلف ادامه دارد. این حمایت از داخل ترکیه و یا کشور ناشناخته ای نیست. کشوری که تسلیحات به حزب اتحاد دموکراتیک کرد سوریه که شاخه سوری پ.ک.ک است، می دهد، کشور ژاپن نیست.

آنکارا منتقد سیاست آمریکا در سوریه بوده و می گوید که واشنگتن از حزب اتحاد دموکراتیک سوریه و شاخه نظامی آن (یگان های مدافع خلق) حمایت می کند.

این در حالی است که ترکیه این دو گروه را وابسته به پ.ک.ک تلقی می کند. با این حال هم واشنگتن و هم آنکارا پ.ک.ک را یک سازمان تروریستی تلقی می کنند.

سویلو اضافه کرد: اگر جهان مدرن حمایت خود از جنگ های نیابتی را قطع کند، اگر کشورهای حمایت خود را از سازمان های تروریستی به صورت پنهان و آشکارا متوقف کنند و اگر آنها در مبارزه علیه این سازمان ها سریع تر عمل کنند، جهان جای بهتری خواهد بود.

وی در ادامه به طور غیرمستقیم آمریکا را متهم به حمایت از پ.ک.ک و ایجاد مشکلات برای ترکیه کرد.

وزیر کشور ترکیه افزود: ما به خوبی می دانیم که چه کشورهایی تلاش می کنند چه موانعی بر سر راه کشورمان ایجاد کنند. ما به خوبی می دانیم که چه کسانی با کوه های قندیل (پناهگاه های نیروهای پ.ک.ک) در ارتباط هستند. ما مبدأ و اصل ماجرای برخی از تسلیحات را می دانیم که از کدام کشور و از کجا به آنجا ارسال شده است.

وزیر کشور ترکیه اضافه کرد: از این مساله آگاه هستیم و پیگیری های خود را انجام می دهیم. اگر این اقدامات متوقف شود به طور حتم دیگر میلیون ها پناهجو درهایمان را نمی زنند. بمب ها در پاریس منفجر نمی شود و هیچگونه حملات تروریستی با کامیون ها انجام نمی گیرد.

در حال حاضر یگان های مدافع خلق با برخی از نیروهای عرب گروه موسوم به "سوریه دموکراتیک" را تشکیل داده اند که به شکل مستقیم از سوی آمریکا حمایت می شود.

کلید واژه ها: پ.ک.ک


نظر شما :