شرلوک هولمز پاسخ می‌دهد:

آیا روسیه در انتخاب بریتانیا دخالت داشت؟

۲۷ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۲:۳۰ کد : ۱۹۶۹۵۸۹ اخبار اصلی اروپا
تجزیه و تحلیل‌ها نشان می‌دهد که در قرن گذشته تنها دوبار چنین نوسان بزرگی در کار بوده است. کلمنت آتلی در سال 1945 و تونی بلر در سال 1977.
آیا روسیه در انتخاب بریتانیا دخالت داشت؟

نویسنده: جان هلمر

دیپلماسی ایرانی: شرلوک هولمز در «ماحرای بریل کورنت» در سال 1982 اشاره می کند: «وقتی که غیرممکن را حذف کنید، آنچه باقی می ماند هر چقدر هم غیرمحتمل، باید حقیقت باشد.» اگر شما شواهد حزب دموکرات ایالات متحده، مدیر مرکز اظلاعات، کالج دفاعی ناتو، کمیته منتخب سنا در امور اطلاعاتی، هیلاری کلینتون و چند صد مورد این چنینی را باور کنید غیر ممکن است که موج رای دهندگان در هر یک از دموکراسی های پیشروی ما از قبل توسط فناوری های انتخاباتی پیشرفته فعلی تشخیص داده نشوند. مگر این که تحت نفوذ سایبری سرویس های مخفی روسیه تحت فرماندهی مستقیم ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، آن چه رای دهندگان به آن فکر می کنند آشکار نشده و پیروزی با هک کردن دستگاه های رای گیری و آرای ساختگی به جانب نامزد مورد حمایت کرمیلن هدایت شود.

هرچقدر هم که دور از ذهن به نظر برسد، با این حال منطقی است و براساس گفته شرلوک، دخالت های روسیه باید حقیقت داشته باشد. نصیحت پوتین در اوایل ماه جاری برای امریکایی ها این بود که در برابر این دیوانگی «قرص مصرف کنند». این نصیحت می تواند تاکید بیشتری بر این باشد که این احتمال ناممکن می تواند تبدیل به حقیقت شود. همچنین ممکن است استثنایی نیز درکار نباشد. آن چه برای رای دهندگان آمریکایی در ماه نوامبر گذشته روی داده می تواند به همان اندازه برای رای دهندگان بریتانیایی در روز پنج شنبه گذشته اتفاق افتاده باشد. خروجی رای گیری ها به شکلی غیرقابل پیش بینی محقق شده است.

تجزیه و تحلیل ها نشان می دهند که در قرن گذشته تنها دو بار چنین نوسان بزرگی در کار بوده است. کلمنت آتلی در سال 1945 و تونی بلر در سال 1977. به شکلی عجیب بلر 40 کرسی در اسکاتلند به دست آورد. برخلاف آن اما آتلی تنها به 3 کرسی و کربین به 7 کرسی در اسکاتلند رسید. از لحاظ تاریخی رای اسکاتلندی ها هزگز تفاوتی بین حزب محافظه کار و حزب کارگر برای کنترل مجلس عوام ایجاد نکرده است. پس از رای گیری هفته گذشته، 66 درصد اسکاتلندی ها رای دادند و 83 درصد کرسی های پارلمانی اسکاتلندی میان محافظه کاران و حزب ملی اسکاتلند تقسیم شد. به این معنی که تقریبا هیچ کمکی از جانب اسکاتلندی ها برای رسیدن شانس پیروزی و کسب اکثریت آرا به حزب کارگر انجام نشد.

اما چگونه ممکن است، کوربین که به چنین نتایج درخشانی بدون کمک روس ها رسیده باشد؟ شواهد آمریکایی، قرص پوتین، نه حتی یک نشریه بریتانیایی، سرویس های اطلاعاتی، سیاستمداران حزبی، اتاق های فکر یا مشاوران امنیت ملی هیچ کدام اعلام نکرده اند که نتیجه پیش بینی نشده رای گیری بریتانیا و دستاورد کوربین با کمک روس ها به دست آمده باشد.

از آن جایی که عدم امکان مداخله روس ها در حال حاضر حذف شده، این بدین معناست که کوربین باید خود برنده آرا و شرایط در بریتانیا شده باشد هرچقدر هم که این مساله برای شما غیرمحتمل به نظر برسد.

منبع: راشا اینسایدر/ مترجم: روزبه آرش

کلید واژه ها: کربین روسیه بریتانیا ولادیمیر پوتین


نظر شما :