ترکیه: اروپا علیه هلند اقدامات جدی اتخاذ کند

۲۳ اسفند ۱۳۹۵ | ۲۲:۴۴ کد : ۱۹۶۷۸۶۸ سرخط اخبار

وزیر امور اتحادیه اروپای ترکیه با اعلام جدیت ترکیه در اعمال تحریم علیه هلند، از اروپا خواست علیه هلند اقدامات جدی اتخاذ کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، عمر چلیک، وزیر امور اتحادیه اروپای ترکیه با اشاره به اظهارات برخی کشورها مبنی بر دعوت از هلند و ترکیه به خویشتنداری گفت: این گونه دعوت ها بر اساس حسن نیت انجام گرفته است اما در این مساله یکی از طرفین اقدامات نئو فاشیست انجام داده است و لذا در چنین شرایطی دعوت به اعتدال کار درستی نیست.

چلیک گفت: باید تمام کشورها را به همکاری در مقابل این اقدام ناقض حقوق بشر دعوت کنیم. باید در برابر این گونه اقدامات مبارزات خود را آغاز کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر در اروپا همانند دیوارهای برلین، دیوارهایی در حال ساخت است. اما وظیفه ما ساختن دیوار نیست بلکه ساختن پل است.

چلیک افزود: رفتار افرادی مانند گرت ویلدرز، سیاستمدار هلندی تنها ترکیه را مورد هدف قرار نداده است بلکه این افراد تمام حقوق اروپا را مورد هدف قرار داده اند.  

وزیر امور اتحادیه اروپای ترکیه با تاکید بر این که ترکیه حتما تحریم هایی را علیه هلند اتخاذ می کند از اتحادیه اروپا خواست اقداماتی را درباره هلند اتخاذ کند و گفت: در غیر این صورت اتحادیه اروپا یک شریک اقتصادی بیشتر نیست.

کلید واژه ها: هلند


نظر شما :