دستور بارزانی به پیشمرگه برای حمله «سنجار»

۱۴ اسفند ۱۳۹۵ | ۲۲:۲۶ کد : ۱۹۶۷۶۱۸ سرخط اخبار

«مسعود بارازنی» رئیس منطقه کردستان عراق از پیشمرگه خواسته است تا کنترل اوضاع منطقه «سنجار» را که در تسلط نیروهای پ.ک.ک است، بدست گیرد.

به گزارش فارس، پس از درگیری صبح روز گذشته (جمعه) میان نیروهای «پیشمرگه روژاوا» (طرفدار بارزانی) و نیروهای «یگان مدافع سنجار» که زیر مجموعه پ.ک.ک محسوب می شود، امروز بارزانی نیروهای پیشمرگه را مأمور ورود به منطقه سنجار کرده است.

به نوشته پایگاه خبری شبکه السومریه، «اومد صباح» سخنگوی ریاست منطقه کردستان عراق، در بیانیه ای با اعلام این خبر، افزود: هیچ طرف حق این را ندارد که مانع حرکت نیروهای پیشمرگه شود.

در مقابل نیز گروه «یگان مدافع سنجار» که زیرمجموعه پ.ک.ک محسوب می شود و کنترل منطقه سنجار را بر عهده دارد، اعلام کرده است که نیروهای پیشمرگه در حال آماده شدن برای حمله گسترده به این منطقه است تا با نیروهای یگان مدافع خلق درگیر شود.

صبح روز گذشته (جمعه) نیروهای «پیشمرگه روژآوا» وابسته به جریان بارزانی و یگان «مدافع سنجار» که زیرشاخه پ.ک.ک محسوب می شود در منطقه «خانی سوری» در نزدیکی ناحیه «سنونی» مشرف به مرز سوریه با یکدیگر درگیر شدند.

نیروهای پیشمرگه روژآوا با 500 نیرو به دستور وزارت پیشمرگه (کردستان عراق) به این منطقه اعزام شده بودند تا کنترل آن را به دست بگیرند اما همان طور که محتمل بود، با مقاومت شدید «یگان مدافع سنجار» مواجه شدند.

پس از فرار نیروهای پیشمرگه از «سنجار» و اشغال این شهر به دست داعش در سال 2014، مردم شهر با خطدهی پ.ک.ک گروه «یگان مدافع سنجار» را تشکیل داده و توانستند شهر را آزاد کنند. کردستان عراق تاکنون تلاش بسیاری کرده است تا این نیروها را از منطقه بیرون کند.

کلید واژه ها: پیشمرگه پ.ک.ک سنجار» مدافع سنجار» نیروهای پیشمرگه «یگان مدافع «یگان مدافع سنجار»


نظر شما :