توافق پنهانی برای تبعید آیت‌الله عیسی قاسم به ترکیه

۲۷ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۹:۲۹ کد : ۱۹۶۷۱۰۴ سرخط اخبار

پس از سلب تابعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم که اعتراضات زیادی را به دنبال داشت، اکنون برنامه بعدی پادشاه بحرین تبعید وی به ترکیه است.

به گزارش ایسنا، به نقل از العالم، وبگاه "پانوراما الشرق الاوسط" در گزارشی اعلام کرد، نظام آل خلیفه با سلب تابعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر معنوی شیعیان بحرین آتش زیر خاکستر را برافروخت و با مطرح شدن احتمال تبعید ایشان، مردم بحرین این روزها با پوشیدن کفن در حمایت از رهبر خود به خیابان ها آمده اند.

بر اساس این گزارش، حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین در تلاش برای سرکوب بیشتر رهبران شیعه بحرین به دنبال کشوری اسلامی است که تعداد شیعیان آن کم بوده و امکانات رسانه ای، اقتصادی و سیاسی در آن فراهم نباشد و بتوان در آنجا همه تحرکات شیخ عیسی قاسم را کنترل کرد.
طبق گزارش مذکور، ایران و کشورهای حامی مقاومت نیز از نظر پادشاه بحرین محل مناسبی برای تبعید آیت الله شیخ عیسی قاسم نیستند لذا بهترین گزینه برای بحرین، ترکیه است؛ زیرا در آن کشور همه شرایط مورد نظر آل خلیفه وجود دارد و این کشور روابط مستحکمی با آمریکا و اسرائیل دارد. به همین دلیل پادشاه بحرین با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه توافق کرده که شیخ عیسی قاسم به ترکیه تبعید شود.
بنا به گزارش پانوراما، در دیدار اخیر اردوغان و پادشاه بحرین در منامه همچنین درباره همکاری امنیتی گفتگو و توافق شد.
طبق این گزارش، بحرین نیز متعهد شده است که برخی مشکلات مالی ترکیه را از طریق سرمایه گذاری حل نماید.

کلید واژه ها: بحرین شیخ عیسی قاسم عیسی قاسم پادشاه بحرین تبعید


نظر شما :