ترامپ: داعش باید از جهان محو شود

۳۰ آذر ۱۳۹۵ | ۱۹:۵۵ کد : ۱۹۶۵۶۰۵ سرخط اخبار

رئیس جمهور منتخب آمریکا حمله برلین را که در آن با کامیونی به صورت عمدی به مردم حاضر در یک بازار فصلی حمله شد، محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه ایندیپندنت، داعش مسئولیت حمله مرگبار برلین را بر عهده گرفت؛ حمله ای که در آن ده ها تن کشته و زخمی شدند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا در سخنانی پیش از انتشار بیانیه داعش، این گروه تروریستی و دیگر گروه های افراط گرا را مقصر دانست.

وی گفت: تمامی فکر و ذهن ما درگیر قربانیان حمله تروریستی وحشتناک روز دوشنبه در برلین شده و برای آنها از صمیم قلب دعا می کنیم. غیرنظامیان بی گناه در حالی که برای کریسمس آماده می شوند در این خیابان ها به قتل رسیدند. داعش و دیگر تروریست های افراط گرا به عنوان بخشی از اقدامات جهانی شان به صورت مداوم مسیحیان را در جوامع و عبادتگاه هایشان به قتل می رسانند.

ترامپ افزود: این تروریست ها و شبکه های منطقه ای و جهانی شان باید از زمین ریشه کن شوند؛ ماموریتی که ما به همراه شرکای عزیزمان آن را انجام خواهیم داد.

ترامپ در توئیتر نوشت: این روزها شاهد حملات تروریستی در ترکیه، سوئیس و آلمان هستیم و دائماً شرایط وخیم تر می شود. خوب فکر کنید، این جهان متمدن باید تغییر کند.

این در حالی است که مقامات آلمان نسبت به استفاده از چنین لحن و زبان تندی پیش از آنکه پلیس دلیل و انگیزه این حمله را تائید کند، هشدار دادند. توماس دومزییر، وزیر کشور آلمان گفت: نمی خواهیم از واژه "حمله" استفاده کنیم اگرچه این واژه مکرراً به گوش می رسد. انتخاب واژه ها بر کل کشور تاثیر روانی خواهد داشت و ما می خواهیم بسیار محتاطانه عمل کنیم و تا مشخص شدن نتایج نهایی گمانه زنی نکنیم.


نظر شما :