واکنش ترامپ به نقش روسیه در انتخابات امریکا

۲۲ آذر ۱۳۹۵ | ۲۰:۲۳ کد : ۱۹۶۵۳۸۶ سرخط اخبار

رئیس جمهوری منتخب آمریکا با مضحک خواندن گزارش سازمان اطلاعات مرکزی (سیا) درباره نقش هکرهای روسی در انتخابات کشورش، این گزارش را رد کرد.

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ در مصاحبه ای با شبکه فاکس نیوز گفت، اعضای حزب دموکرات که تصور چنین شکست سنگینی در انتخابات را نمی کردند، به این گزارش ها متوسل شدند.

پیش تر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) اعلام کرده بود که به این جمع بندی رسیده است که هکرهای روسی سعی داشتند به پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات آمریکا کمک کنند. مقام های دولتی در روسیه همواره اتهام های مربوط به هک کردن در این انتخابات را رد کرده اند. دونالد ترامپ پیش تر گفته بود، ممکن است روسیه در این زمینه نقش داشته باشد ولی پی بردن به آن غیرممکن است.

رئیس جمهوری منتخب آمریکا در این مصاحبه تصریح کرد: آنها (سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا) نمی دانند روسیه یا چین دست به این کار می زنند یا این که فرد دیگری از جایی در دنیا بر روی تخت خود این کار را انجام می دهد.

در هفته های منتهی به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مجموعه ایمیل هایی از مکاتبات داخلی حزب دموکرات در سایت افشاگر ویکی لیکس منتشر شد که اعتبار مقام های حزب دموکرات را زیر سوال برد. باراک اوباما، رئیس جمهوری کنونی آمریکا البته دستور تحقیق درباره هک کردن ایمیل های حزب دموکرات را صادر کرده است.

به گزارش بی.بی.سی، با فروکش تب و تاب انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حالا بعضی از چهره های شاخص حزب جمهوری خواه برای انجام تحقیقات کامل در این باره با دموکرات های آمریکایی هم صدا شده اند. جان مک کین، سناتور جمهوری خواه آمریکایی و رئیس کمیته امور تسلیحاتی سنای آمریکا گفته است: گزارش سیا باید زنگ هشداری برای همه آمریکایی ها باشد.

در همین حال، دونالد ترامپ گفته است: این گزارش مضحک و احمقانه است. به نظر من این بهانه دیگری است. من آن را باور نمی کنم.

وی افزود: در پشت این گزارش، حزب دموکرات آمریکاست، نه سازمان اطلاعات مرکزی، چون آنها شکست سنگینی در انتخابات خوردند.

کلید واژه ها: حزب دموکرات دونالد ترامپ ترامپ اطلاعات مرکزی


نظر شما :