«قاسم سلیمانی» مورد احترام همه طیف‌های سیاسی ایران است

۱۲ مهر ۱۳۹۵ | ۲۲:۲۵ کد : ۱۹۶۳۶۰۷ سرخط اخبار

«انجمن تفکر منطقه ای اسرائیل» با اشاره به برخی مسائل داخلی ایران از جمله بیانیه اخیر سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس اعلام کرد وی در میان دو جناح محافظه کار و اصلاح طلب ایران از احترام برخوردار است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «انجمن تفکر منطقه ای اسرائیل» در گزارشی به شخصیت سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس پرداخت و نوشت خدمت نظامی طولانی مدت قاسم سلیمانی و روابط وی با رهبران نظام و تصویری که وی به عنوان یک قهرمان ملی در ایران دارد به او کمک می کند چنانچه بخواهد در آینده وارد سیاست شود.

این مرکز اسرائیلی در ادامه به بیانیه سلیمانی که در تاریخ 15 سپتامبر منتشر شد پرداخته است؛ سلیمانی در این بیانیه گفته بود جبهه دشمن همواره به دنبال تفرقه میان صفوف ملت های ایران است، وی در ادامه خواسته بود به این اظهارات جبهه مقابل توجه نشود.

سلیمانی افزوده بود: من سرباز کوچکی از سربازان ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی هستم و با لطف و کمک خدا این راه را ادامه خواهم داد.

در ادامه گزارش مذکور آمده است: سلیمانی با جمله آخر اعلام کرده که در انتخابات ریاست جمهوری ایران کاندید نخواهد شد. وی این سخنان را پس از آن اعلام می کند که طی ماه های گذشته گزارش هایی درباره قصد محافظه کاران ایران برای معرفی سلیمانی به عنوان نامزد ریاست جمهوری منتشر شد.

این مرکز اسرائیلی افزود: این بیانیه سلیمانی همچنین در پاسخ به سخنان «دنیس راس» دیپلمات آمریکایی بود که در مصاحبه ای با یک روزنامه عربستانی گفته بود: «افزایش فشارها بر ایران به خاطر سیاست های منطقه ای اش، جایگاه میانه روها به رهبری حسن روحانی را تقویت و جایگاه تندروها در سپاه قدس از جمله قاسم سلیمانی را تضعیف خواهد کرد.»

انجمن تفکر منطقه ای اسرائیل سپس اعلام کرد: بیانیه سلیمانی مورد استقبال تمام گروه های سیاسی ایران قرار گرفت؛ خبرگزاری فارس وابسته به جناح اصولگرایان نوشت: این بیانیه پاسخی حکیمانه به مداخلات آمریکا که با هدف تفرقه میان جامعه ایران و تعمیق مداخلات غربی در کشور صورت می گیرد؛ بود. روزنامه اصلاح طلب اعتماد نیز نوشت: تصمیم قاسم سلیمانی برای باقی ماندن در بُعد نظامی باید ستوده شود و جایگاه وی به عنوان یک اسوه و ذخیره جامعه باید حفظ شود؛ اعتماد در ادامه از قاسم سلیمانی برای دفاع از ایران در طول جنگ ایران و عراق وجنگ کنونی علیه داعش قدردانی کرد و شجاعت وی را ستود.

مرکز اسرائیلی مذکور در ادامه نوشت: سلیمانی یک محافظه کار است و کمتر مواضع خودش در قضایای حساس را نشان می دهد اما تاییدی که وی در سال های اخیر در ایران از آن برخوردار شده و رو به افزایش است، قابل کتمان نیست.

در ادامه این گزارش آمده است: مثالی برای این تایید داخلی آن است که کاربران ایرانی در صفحات اجتماعی کمپینی را تحت عنوان «همه ما قاسم سلیمانی هستیم» راه اندازی کردند و دیگر اینکه پس از فوت مادر سلیمانی در سپتامبر 2013 همدردی های بسیار گسترده ای با وی شد و بسیاری از این افراد از اصلاح طلبان بودند.

در پایان گزارش مذکور آمده است: مشارکت قاسم سلیمانی در رویارویی های نظامی در عراق و سوریه و تحقق دستاوردهایی توسط وی، با تایید بی سابقه ای همراه شد؛ دهها عکس و فیلم از زندگی وی در شبکه های اجتماعی منتشر شد، یک تمبر برای قدردانی از وی چاپ شد و یک کلیپ ویدئویی به نام «ژنرال» در شبکه یوتیوپ قرار گرفت.

کلید واژه ها: قاسم سلیمانی


نظر شما :