ییلدیریم احتمال کودتای دوم در ترکیه را منتفی دانست

۱۱ مهر ۱۳۹۵ | ۲۰:۲۶ کد : ۱۹۶۳۵۸۰ سرخط اخبار

نخست وزیر ترکیه ضمن رد احتمال کودتای جدید در این کشور، سازمان فتح الله گولن را به شایعه پراکنی در این خصوص متهم کرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه حریت، بنعالی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه ضمن متهم کردن سازمان فتح الله گولن به شایعه پراکنی در ترکیه گفت: "یک کودتای جدید در راه است این کودتا امشب صورت می گیرد آنها فردا ترکیه را در دست خواهند گرفت"، اینها یک مشت دروغ هستند که برای ایجاد ناآرامی در جامعه گفته می شوند.

وی در جریان مراسمی که به مناسب دور جدید قانونگذاری پارلمان ترکیه برگزار شده بود به خبرنگاران گفت: دولت آنکارا تمامی اقدامات لازم را برای جلوگیری از هر گونه کودتا انجام می دهد.

این اظهارات ییلدیریم پس از آن منتشر شد که چندین رسانه در گزارشات خود ادعا کردند که دولت آنکارا نگران کودتای دوم است.

نخست وزیر ترکیه گفت: آنهایی که برای انجام کودتای دوم تلاش می کنند بهای سنگین تری نسبت به آنهایی که کودتای 15 ژوئیه را سازمان دهی کردند پرداخت خواهند کرد.

دولت ترکیه سازمان فتح الله گولن را مقصر کودتای نافرجام 15 ژوئیه در این کشور می داند در این کودتا دست کم 241 تن کشته شدند که به گفته دولت آنکارا توسط حامیان فتح الله گولن مبلغ اسلامی مستقر در آمریکا و رهبر سازمان گولن صورت گرفته است.

گولن به رهبری یک کمپین دیرینه برای سرنگونی دولت آنکارا از طریق نفوذ در دستگاه های دولتی به ویژه در ارتش، اداره پلیس و قوه قضائیه و همچنین تشکیل "ساختار موازی" متهم شده است.

کلید واژه ها: گولن فتح الله گولن دولت آنکارا


نظر شما :