اعلام آمادگی نتانیاهو برای مذاکره با عباس

۱۷ شهریور ۱۳۹۵ | ۲۰:۳۰ کد : ۱۹۶۲۹۳۴ سرخط اخبار

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جریان سفرش به هلند ضمن ابراز تردید نسبت به آمادگی رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای دیدار با او، تاکید کرد که آماده دیدار با عباس در هر زمان و مکانی اما بدون پیش شرط است.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد، این مطلب را ۱۰۰ بار گفته ام و امروز نیز در اینجا تکرار می کنم محل نشست برای من مساله اصلی نیست، هلند، مسکو و یا هر جای دیگری برای من مشکل نیست.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی افزود: قطعا می توان در مسکو این دیدار را برگزار کرد من به پوتین (رئیس جمهور روسیه) و فرستاده اش، بوگدانف نیز این مطلب را گفتم.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به هفت سال قبل از عباس برای این دیدار دعوت کردم، گفت: اکنون سوال بزرگی که وجود دارد این است که آیا عباس برای برگزاری دیداری بدون پیش شرط آماده است یا نه؟

نتانیاهو اعلام کرد که پیشنهاد مسکو برای دیدار با عباس را که اولین نشست میان دو طرف پس از سال ها خواهد بود، بررسی خواهد کرد.

وی آمادگی خود را برای ازسرگیری مذاکرات مستقیم و بدون پیش شرط اعلام کرد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جریان سفرش به هلند اظهار داشت: دولت هلند به اسرائیل در زمینه ارتقای امدادرسانی در زمینه آب و انرژی به غزه و نیز انتقال گاز کمک خواهد کرد.

این در حالی است که رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین پیشتر آمادگی خود را برای حضور در هر دیداری با  نتانیاهو در مسکو و یا هر جای دیگری اعلام و تاکید کرده بود که مساله گفتگو برای تشکیل کشور مستقل فلسطین اهمیت دارد.

تظاهرات علیه نتانیاهو در هلند

این در حالی است که فلسطینیان مقیم هلند در اعتراض به سفر نتانیاهو به لاهه تظاهراتی را مقابل پارلمان این کشور برگزار کردند.

تظاهرات کنندگان فلسطینی با در دست گرفتن پرچم فلسطین و صندوق هایی به نشانه جنازه کودکان شهید فلسطینی اعتراض خود را از سفر نتانیاهو به هلند نشان دادند. آنها همچنین مجسه ای بزرگ به شکل کلید بازگشت به فلسطین را با خود به همراه آورده و شعارهایی در اعتراض به سفر نتانیاهو به هلند سر داده و او را مسئول قتل و کشتار هزاران فلسطینی بی گناه دانستند.

مسئولان برگزار کننده این تظاهرات با امضای طوماری و تحویل آن به پارلمان هلند اعتراض خود به سفر نتانیاهو به این کشور را اعلام کردند.

قرار است امروز (چهارشنبه) نیز فعالیت های مختلفی از جمله راهپیمایی موتورسیکلت ها در اعتراض به سفر نتانیاهو به هلند در برخی شهرهای این کشور برگزار شود.

کلید واژه ها: هلند سفر نتانیاهو به هلند به سفر نتانیاهو به به سفر نتانیاهو رژیم صهیونیستی


نظر شما :