مالزی احتمال طراحی سقوط هواپیمای MH370 را تایید کرد

۱۶ مرداد ۱۳۹۵ | ۲۱:۵۱ کد : ۱۹۶۱۹۴۸ سرخط اخبار

وزیر حمل و نقل مالزی سرانجام یکی از جزئیات کلیدی پرونده گم شدن هواپیمای MH370 خطوط هوایی این کشور را مبنی بر اینکه خلبان این پرواز یک مسیر هوایی به سمت اقیانوس هند را شبیه سازی کرده بود، تایید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از ای.او.ال نیوز، این مساله در حالی مطرح شده است که مقامات مالزیایی پیش از این از تایید گزارش "مجله نیویورک" در این باره خودداری کرده بودند.

با این حال "لیو  تیونگ لای"، وزیر حمل و نقل مالزی اعلام کرده که این مسیر به سوی اقیانوس هند تنها یکی از هزاران مسیری است که در دستگاه شبیه سازی مرکزی پیدا شده است. این اظهار نظر هم چنین موکد نتایج تحقیقات مرکز آژانس مشترک هماهنگی (Jacc) مبنی بر این است که داده های دستگاه شبیه ساز ثابت نمی کنند که "ظهری احمدشاه"، خلبان این پرواز عمدا هواپیما را سرنگون کرده است.

با این حال این مرکز اواخر ماه ژوئیه اعلام کرد، دستگاه شبیه ساز کاپیتان پرواز MH370 نشان می دهد فردی حرکت این پرواز به سمت جنوب اقیانوس هند را طراحی کرده است.

در بیانیه این گروه آمده بود: اطلاعات دستگاه شبیه ساز تنها وجود طراحی این پرواز را نشان می دهد. این اطلاعات روشن نمی کنند که در شب ناپدید شدن این هواپیما چه اتفاقی رخ داده است یا اینکه این هواپیما کجا قرار دارد.

هواپیمای بویینگ 777 با 239 سرنشین آن حدود 2 سال پیش در مسیر خود از کوالالامپور به پکن که ارتباطی با اقیانوس هند ندارد، ناپدید شد.

در حالی که قطعاتی از این هواپیما در سواحل آفریقا پیدا شد هنوز گروه و نهادی نتوانست علت سقوط احتمالی و سرنوشت آن را تشخیص دهد.

کلید واژه ها: دستگاه شبیه اقیانوس هند


نظر شما :