جانسون: همکاری خود را با اتحادیه اروپا حفظ می‌کنیم

۲۸ تیر ۱۳۹۵ | ۲۰:۱۹ کد : ۱۹۶۱۳۵۵ سرخط اخبار

وزیر خارجه جدید بریتانیا گفت: با وجود خروج این کشور از اتحادیه اروپا، بریتانیا نقش برجسته خود در اروپا را ترک نکرده و در همه امور مشارکت خواهد داشت.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «بوریس جانسون» وزیر خارجه جدید بریتانیا که در آستانه سفر به بروکسل و دیدار با همتایان اروپایی است این اطمینان را داد که کشورش بعد از برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) همکاری با اتحادیه اروپا را ادامه خواهد داد.

به نوشته رویترز، جانسون که خود در کمپین خروج از اتحادیه اروپا بود روز دوشنبه (امروز) پیش از ورود به بروکسل گفت «پیامی که من برای دوستانمان در شورا می برم این است که باید خواسته مردم را جامه عمل بپوشانیم و اتحادیه اروپا را ترک کنیم ولی این به معنای آن نیست که ما اروپا را ترک می کنیم.»

وزیر خارجه بریتانیا در اولین سفر خارجی خود بعد از انتخاب به عنوان وزیر خارجه گفت «ما به هیچ وجه نقش برجسته خود را در اتحادیه اروپا کنار نگذاشته و در همه امور مشارکت می کنیم.

بعد از همه پرسی سوم تیر و رای مردم بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا، «دیوید کامرون» نخست وزیر پیشین کناره گیری کرد و به جای وی «ترزا می» نخست وزیر شد.

جانسون که شهردار پیشین لندن و از اعضای حزب محافظه کار بود ریاست کمپین خروج را بر عهده داشت و از سوی می به عنوان وزیر خارجه جدید بریتانیا انتخاب شد.

کلید واژه ها: بریتانیا اتحادیه اروپا


نظر شما :