رای گیری مقدماتی حزب حاکم انگلیس برای تعیین نخست‌وزیر بعدی

۱۵ تیر ۱۳۹۵ | ۲۰:۰۱ کد : ۱۹۶۰۹۰۹ سرخط اخبار

نمایندگان حزب محافظه کار بریتانیا در پارلمان این کشور، امروز به صورت مخفیانه به نامزد مورد نظر خود برای رهبری حزب رای می دهند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، نمایندگان حزب محافظه کار در پارلمان بریتانیا امروز به صورت ناشناس رای خود را برای انتخاب دو نامزد نهایی از میان 5 نامزد رهبری این حزب به صندوق می اندازند.

به نوشته اسکای نیوز، ترزا می وزیر کشور بریتانیا و آندره آ لیدسام وزیر انرژی در حال حاضر دو نامزد پیشتاز هستند. روز گذشته فیلیپ هاموند وزیر خارجه حمایت از خانم می را اعلام کرد و بوریس جانسون شهردار سابق لندن و رهبر کمپین خروج از اتحادیه اروپا از خانم لیدسام اعلام حمایت کرد.  

دیگر نامزدها مایکل گوو وزیر دادگستری، استفن کرب وزیر کار و امور بازنشستگی و لیام فاکس از وزرای سابق دفاع بریتانیا، در رده های بعدی قرار دارند.

بعد از رای نمایندگان برای انتخاب تنها دو نامزد، اوایل ماه سپتامبر اعضای حزب محافظه کار در سراسر کشور برای رای به رهبر منتخب خود به پای صندوق های رای می روند و کسی که به رهبری این حزب برگزیده شود، نخست وزیر بعدی بریتانیاست.

بعد از همه پرسی تاریخی جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا دیوید کامرون نخست وزیر و رهبر حزب حاکم که در کمپین ماندن بود، از سمت خود کناره گیری کرد.

حدود 330 نماینده محافظه کار امروز رای خود را برای انتخاب کاندید برتر می دهند. نامزدی که امروز کمترین رای را بیاورد حذف شده و بار دیگر روز پنج شنبه رای گیری دیگری انجام می گیرد تا آن روز هم نامزدی که کمترین رای را می آورد کنار زده شود. این روند ادامه می یابد تا دو نامزد باقی بمانند.

در نهایت 150 هزار نفر از مردم بریتانیا که عضو حزب محافظه کار هستند در سراسر این کشور به دو نامزد باقی مانده رای خواهند داد تا رهبر بعدی حزب را انتخاب کنند.

کلید واژه ها: بریتانیا حزب محافظه کار


نظر شما :