رهبر حزب استقلال بریتانیا کناره‌گیری کرد

۱۴ تیر ۱۳۹۵ | ۱۸:۵۷ کد : ۱۹۶۰۸۶۶ سرخط اخبار

رهبر حزب استقلال بریتانیا بعد از رای مردم به خروج از اتحادیه اروپا گفت که سهم خود را در این راستا به انجام رسانده و اکنون از سمت خود کناره گیری می کند.

به گزارش فارس، «نایجل فاراژ» رهبر حزب استقلال بریتانیا (یوکیپ) امروز از سمت خود کناره گیری کرد.

به گزارش شبکه خبری بی بی سی، فاراژ که امروز درباره برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) سخنرانی می کرد گفت «من سهم خود را انجام دادم بنابراین احساس می کنم کار درست این است که از رهبری حزب استقلال بریتانیا کنار بروم.»

فاراژ طی سخنانی روز دوشنبه (امروز) گفت «ما به تیمی برای مذاکرات درباره برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) نیاز داریم که شامل افرادی باشد که بازتابی از رای به خروج هستند - شامل من.» وی افزود «ما برنده شدیم اما درباره توافقی که از اتحادیه اروپا به دست خواهیم آورد مطمئن نیستم.» این عضو حزب یوکیپ هشدار داد بریتانیا به نخست وزیری نیاز دارد که کشور را با آزادی آمد و شد نفروشد.

نایجل فاراژ تاکید کرد رهبر بعدی حزب محافظه کار باید خواستار خروج باشد و افزود گرچه حامیان مالی وی اکنون از آندره آ لیدسام نامزد جانشین دیوید کامرون نخست وزیر حمایت می کند اما این به معنای این نیست که نخست وزیر بعدی حتما یک حامی خروج خواهد بود.

وی درباره خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و امکان تجارت با دیگر کشورهای جهان گفت بعد برگزیت کشورهای مشترک المنافع برای تجارت با بریتانیا تعجیل می کنند.

حزب یوکیپ همواره بر خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا تاکید داشت و مردم این کشور ده روز پیش از این با برگزاری همه پرسی جدایی از اتحادیه اروپا رای به خروج دادند.

کلید واژه ها: بریتانیا اتحادیه اروپا


نظر شما :