کوربین: می‌خواهم نخست‌وزیر شوم

۰۵ تیر ۱۳۹۵ | ۱۹:۴۸ کد : ۱۹۶۰۴۹۱ سرخط اخبار

رهبر حزب اپوزیسیون انگلستان که عضو کمپین ماندن این کشور در اتحادیه اروپا بود با وجود رای مردم به خروج گفت: از سمت خود کناره گیری نکرده و خواستار پیروزی در انتخابات سراسری است.

به گزارش فارس، «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر بریتانیا که در شبکه 4 خبر صحبت می کرد گفت از سمت خود کناره گیری نمی کند بلکه برای نخست وزیری بریتانیا به مبارزه خواهد پرداخت.

به نوشته هافینگتون پست، رهبر حزب اپوزیسیون بریتانیا وعده داد در مقابل نمایندگان پارلمان این کشور که بعد از رای بریتانیا به خروج رهبری وی را به چالش کشیده اند، ایستاده و با آنها مبارزه می کند.

وی همچنین تصریح کرد، نه تنها از رهبری حزب کارگر بریتانیا کناره گیری نمی کند بلکه متعهد است در مسیر ایجاد وحدت ادامه دهد. کوربین همچنین درخواست برگزاری انتخابات سراسری بعد از پیروزی کمپین خروج در همه پرسی را رد کرد و گفت بحث پیرامون این مساله باید بعد از معلوم شدن جانشین کامرون، مطرح شود.

تعدادی از نمایندگان پارلمان انگلستان با انتقاد از کوربین گفتند وی نتوانست رای دهندگان حزب کارگر را قانع کند تا رای به ماندن دهند.

رهبر حزب کارگر در شبکه 4 خبر انگلیس گفت «اکنون آنچه مردم بریتانیا نیاز دارند، ثبات است. ثبات برای حفظ شغلشان، ثبات برای محافظت از شرایط کاری شان و ما اکنون نیاز به برنامه ای از سوی این دولت داریم که [معلوم کند] آن ها چطور و با چه رویکردی مذاکرات ترک اتحادیه اروپا را پیش از طرح ماده 50 [معاهده لیسبون] آغاز می کنند.»

وی در پاسخ به سوالی درباره تمایلش به نخست وزیری انگلستان گفت البته که می خواهد حزب کارگر را رهبری کند تا جایگزینی را بیاورد و وقتی زمان انتخابات شد، این حزب را پیروز انتخابات سراسری کند.

کوربین در کمپین ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا بود اما نتیجه همه پرسی جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا با پیروزی حزب خروج به پایان رسید.

کلید واژه ها: بریتانیا حزب کارگر اتحادیه اروپا


نظر شما :