چرا دونالد ترامپ طرفدار دارد؟

۲۹ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۶:۱۷ کد : ۱۹۶۰۱۸۶ سرخط اخبار

دونالد ترامپ با هیچ نامزد قبلی انتخابات ریاست جمهوری شباهت ندارد. هوادارانش به چه دلیل از او طرفدار می کنند؟
زمانی که او نامزدی خود برای شرکت در رقابت های حزب جمهوری خواه را اعلام کرد کمتر کسی احتمال می داد پیروز شود. ولی او در نهایت با برتری قابل توجهی از دیگر نامزدها پیشی گرفت و به احتمال قوی نامزد جمهوریخواهان بود.
او بر تمام پیش بینی ها در مورد سقوط سیاسی اش غلبه کرد و در رقابت انتخاباتی نامزدان جمهوری خواه از تمامی مناطق آمریکا رای جمع آوری کرد.
ولی در عین حال او یک نامزد به شدت جنجالی بوده و به خاطر دیدگاه های تندش در مورد مهاجران و امنیت ملی به تفرقه انگیزی متهم شده است.
طی ۱۲ ماه گذشته شماری از هواداران دونالد ترامپ به بی بی سی توضیح داده اند که دلیل جذب شدن آنها به مواضع ترامپ چیست.
خلاصه ای از نظرات هواداران دونالد ترامپ
آنها از سیاستمداران خشمگینند
ساندرا استون، فلوریدا، مارس ۲۰۱۶ :"دونالد ترامپ خیلی واقعی و صادق است. ما از فریب خوردن خسته شده ایم. هر چه بیشتر به او حمله کنند بیشتر دوستش داریم."
ورن انگل، کانزاس سیتی، اوت ۲۰۱۵ :"بقیه سیاستمداران را مشاوران و مدیرانشان کنترل می کنند. او اینطور نیست."
لیندا کالاهان، فلوریدا، نوامبر ۲۰۱۵:"او انرژی را به مردم بازگردانده است. مردم کسی را می خواهند که به حکومت مرتبط نباشد."
آنها صراحت و روراستی او را دوست دارند
کریستال میرز، کالیفرنیا، مه ۲۰۱۶: "من از همان ابدا حامی ترامپ بودم. چون همه چیز را آنطور که هست توضیح می دهد. اجازه نمی دهد دروغ ادامه یابد. هر چه را به نظرش می رسد می گوید. پیشوایان سیاسی و مذهبی گاهی اوقات مجبورند با ملاحظه و بدون صراحت حرف بزنند ولی ترامپ اینطور نیست."
بتی تولی، اوت ۲۰۱۵:"او خیلی رک و راست است. نامزدهای دیگر به مردم نمی گویند وضعیت واقعا چطور است. ولی او می گوید."
ویکتوریا ویلن، اورلاندو فلوریدا، نوامبر ۲۰۱۵:"من از جنجالی بودن او خوشم می آید. رییس جمهور مطلوب من باید جسارت داشته باشد، باید فرد تنومند و پر سرو صدا، قوی و نیرومندی باشد."
نیکلاس پوچر، فلوریدا، دسامبر ۲۰۱۵ :"او حرفش را می زند و آنچه را که واقعا به آن معتقد است می گوید، حتی اگر بعضی اوقات حرفی که می زند کاملا درست نباشد."
برای تجربه تجاری- اقتصادی او ارزش قائلند
تیلر مارتین، دانشجوی ۱۹ ساله در دانشگاه آمریکایی شهر واشنگتن: "او فرد پر شور، با اراده، با اعتماد به نفس و با انگیزه ای است. به نظرم در زمینه تجاری و فعالیت های اقتصادی خیلی موفق بوده و به همین خاطر دوست دارم ببینم برای آمریکا چگونه رهبری خواهد بود."
اسیاک ایوزف فلوریدا، مارس ۲۰۱۶:"به نظرم او از اقتصاد و امور مالی بین المللی در سطح گسترده و جهانی درک خوبی دارد که فقط تئوری نیست بلکه محصول تجربه شخصی خود اوست."
جان فریدلندر، واشنگتن ، مه ۲۰۱۶ :"او ثروت کلانی دارد ولی هر روز که بلند می شود برای مبارزه انتخاباتی تلاش می کند. او عمیقا برای آمریکا دل می سوزاند."
جان هیکل، نیوهمپشیر، ژانویه ۲۰۱۶ :"او تجسم موفقیت اقتصادی است و در تمام کشورهای جهان ارتباط و تماس دارد."
با حرف های او در مورد مکزیکی ها و مسلمانان موافقند
پگی اسمیت شورت، کارولینای جنوبی ، مه ۲۰۱۶ :"ما باید مرزها را ببندیم. (مهاجرت) باید به شکل درستی باشد. آنها نمی توانند همینطوری به کشور ما بیایند و توقع داشته باشند همه چیز را برایشان فراهم کنیم، شغل های ما را بگیرند، مجبور شویم به آنها کمک کنیم و آمریکا این همه خدمات و کمک به آنها بدهد."
"این به دشمنی با مردم، دوست نداشتن یک عده و یا کمک نکردن به مردم ربطی ندارد. نکته این است که (مهاجرت) باید به شکل درستی انجام شود. در کشور خود ما هم مردم زیادی هستند که احتیاج به کمک دارند."
دیوید راگان، راننده، مه ۲۰۱۶ :"اجداد من مهاجران ایرلندی بودند که قرن هجدهم به آمریکا آمدند و من از مهاجرت قانونی به شکلی که اجداد ما به آن اعتقاد داشتند حمایت می کنم. سیستم فعلی مهاجرت مضمحل شده و میلیونها نفر از آن سوء استفاده می کنند و در عین حال روی کل آمریکا تاثیر منفی دارد."
آنها می خواهند آمریکا عظمت خود را بازیابد
رابرت سندیفر، کارولینای جنوبی، ژانویه ۲۰۱۶:"دونالد ترامپ امید را در مردم زنده کرده است. اگر او کارهایی را که وعده داده انجام دهد ما هراس کمتری خواهیم داشت. ما از دولت فدرال هراس زیادی داریم."
کتی بیکر، ویرجینیا، دسامبر ۲۰۱۵:"در ابعاد گسترده تر او هنوز باید چیزهای زیادی یاد بگیرد ولی همه می دانیم که او مدیرعالی و فرد بسیار باهوشی است. من ایمان دارم او سیاست های لازم برای تبدیل کردن آمریکا به ابرقدرتی که ما می خواهیم را یاد خواهد گرفت و اجرا خواهد کرد."
جسی سینگ، مریلند، مارس ۲۰۱۶:"آن آمریکای (۳۰ سال پیش) دیگر وجود ندارد. بنابراین وقتی دونالد ترامپ می گوید دوباره عظمت را به آمریکا بازمی گرداند من با او موافقم."
مری فالک، ویرجینیا، دسامبر ۲۰۱۵:"من ۶۶ ساله ام. کشور ما دچار مشکلات بزرگی است و باید یک کاری بکنیم."

کلید واژه ها: ترامپ انتخابات 2016 انتخابات ریاست جمهوری امریکا


( ۱ )

نظر شما :