اخبار ضد و نقیض از احتمال کودتا در امارات

۱۷ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۵:۱۴ کد : ۱۹۵۹۶۵۵ سرخط اخبار
برخی رسانه ها از احتمال کودتا در امارات در پی خروج غیر منتظره خلیفه بن زاید از این کشور خبر می دهند.

به گزارش انتخاب، العهد نوشت:رئیس امارات، این کشور را به مقصدی نامعلوم ترک کرده و برادر کوچکترش عهده دار امور کشور شده است و این امر احتمال کودتای محمد بن زاید علیه برادر بزرگترش را تقویت می کند.

پایگاه خبری العهد لبنان در گزارشی کوتاه نوشت: رسانه های رسمی امارات اعلام کردند شیخ خلیفه بن زاید رئیس امارات، این کشور را ترک کرده است اما اشاره ای به مقصد سفر وی یا علت اقدام وی در ترک این کشور نکرده اند.

بر پایه این گزارش، خبرگزاری رویترز به نقل از برخی رسانه های اماراتی نوشت: «شیخ خلیفه بن زاید، در سفری غیر منتظره، امارات را ترک کرده است».

رئیس امارات پس از آنکه در سال دو هزار و چهارده دچار سکته مغزی و متعاقب آن از صحنه ها ناپدید شد، محمد بن زاید آل نهیان (برادر کوچکترش) عهده دار امور کشور شد و اکنون این احتمال قوت پیدا می کند که محمد بن زاید کودتا علیه برادر بزرگش را کامل کرده باشد.
بنا بر اطلاعات رسانه ای، محمد بن زاید ارتش و دستگاههای امنیتی امارات را در کنترل خود دارد و به علت سیاست های سرکوبگرانه اش، حاکمان هفتگانه امارات از وی حمایت نمی کنند.

پیشتر حتی گزارش هایی از حصر خانگی خلیفه بن زاید توسط برادر کوچکترش در پی سکته مغزی اش منتشر شده بود.

خبرگزاری امارات اعلام کرد که محمد بن زاید و دیگر مسئولان ارشد کشور هنگام خروج شیخ خلیفه از کشور در فرودگاه حاضر شدند و در مراسمی مشارکت داشتند.

 

کلید واژه ها: محمد بن زاید خلیفه بن زاید


نظر شما :